تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۰۳۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گلستان مطرح کرد؛

اجرایی شدن ۱۷۱ مصوبه کارگروه تسهیل گلستان در سال ۱۴۰۱/ مشکلات واحد‌های در مینودشت و گالیش بررسی شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گلستان اعلام کرد که از ۲۵۵ مصوبه رفع موانع در حمایت از تولید استان در سال گذشته، ۱۷۱ مصوبه اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، «درویش‌علی حسن‌زاده» مدیرکل صمت استان گلستان در پانصد و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان که با حضور استاندار برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طی سال گذشته، گفت: این کارگروه ۲۵۵ مصوبه رفع موانع در حمایت از تولید استان در سال ۱۴۰۱ داشت که ۱۷۱ مصوبه آن با تلاش مسئولان و کارشناسان دستگاه‌ها و بانک‌های عامل به‌اجرا در آمده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از ۸۴ مصوبه دیگر ۶۲ مصوبه را متقاضی پیگیری نکرده، ۱۰ مصوبه در دست رسیدگی بوده و پاسخ ۱۲ مصوبه در سامانه کارگروه ثبت نشده، تاکید کرد: بیشترین دستگاه‌های فعال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، بانک‌ها، ادارات امور مالیاتی، تامین اجتماعی و حفاظت محیط زیست بوده‌اند.

مدیرکل صمت استان گلستان همچنین تاکید کرد: در این نشست، مدیران سه واحد تولیدی استان مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود در حوزه تسهیلات بانکی و گاز را مطرح و خواستار حمایت بانک‌ها از فعالیت تولیدی خود شدند.

وی در ادامه، در خصوص اهداف بازدید از چند واحد صنعتی گالیکش خاطرنشان کرد: به‌دلیل آغاز فصل خرید دانه روغنی کلزا، از واحدی که در حال خرید این دانه روغنی بوده و از طرح‌های توسعه‌ای که در راستای تکمیل زنجیره دانه‌های روغنی و فرآوری سایر محصولات پایین دستی آن در دست اجرا دارد، بازدید شد.

حسن‌زاده ادامه داد: همچنین از واحدی که در حوزه خرید پیله‌های‌تر و ابریشم فعالیت دارد و مشغول خرید پیله‌های‌تر از روستا‌های اطراف شهرستان مینودشت و گالیکش است تا به‌زودی بتواند کار فرآوری و تولید محصول خودش را داشته باشد، بازدید به عمل آمد.

وی همچنین از بازدید از واحد نیکان شیمی پویا هیرکان که در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شده بود و در حوزه مستر بچ و کامپاند مشغول تولید است، خبر داد و یادآور شد: دغدغه این واحد نیز تامین مالی و بازار فروش بود که با توجه به اینکه بخشی از واحد‌های صنعتی استان نیاز به این ماده اولیه برای تولید محصولات خودشان دارند، هماهنگی‌هایی با برخی از این واحد‌های تولیدی داخل استان انجام شد تا با توجه به ظرفیت‌های تولیدی که در استان وجود دارد، بتوانند از استان این مواد را خریداری کنند.

مدیرکل صمت استان گلستان با اشاره به اینکه اگر اتفاق بی‌افتد باعث موفقیت این واحد در عرضه و تولید محصول تولیدی شده و هزینه‌های حمل و دسترسی این ماده برای واحد‌های استانی مصرف کننده آن هم تسهیل می‌شود، تاکید کرد: در این بازدید مقرر شد تا این واحد تولیدی در حوزه صادرات نیز اقداماتی را انجام دهد.

وی همچنین در خصوص بازدید از شهرک صنعتی مینودشت و آخرین وضعیت واحد‌های صنعتی فعال و نیمه فعال و طرح‌های صنعتی مستقر در این شهرک، اظهار کرد: عمده مباحث مشترک بین این واحد‌ها تامین مالی و حمایت بانک‌ها بود که چه در حوزه سرمایه ثابت و چه در حوزه سرمایه در گردش به آن‌ها کمک شود.

به گفته حسن‌زاده، این واحدها، در حوزه فروش و عرضه محصولات‌شان نیز انتظار داشتند که در داخل استان یا در استان‌های همجوار به آن‌ها کمک شود تا بتوانند محصولات تولیدی خود را عرضه کرده و فرآیند تولیدشان دوام و قوام بیشتری پیدا کند.

اجرایی شدن ۱۷۱ مصوبه کارگروه تسهیل گلستان در سال ۱۴۰۱/ مشکلات واحد‌های در مینودشت و گالیش بررسی شد

اجرایی شدن ۱۷۱ مصوبه کارگروه تسهیل گلستان در سال ۱۴۰۱/ مشکلات واحد‌های در مینودشت و گالیش بررسی شد

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده