تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۳۰۳۶۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به مناسبت هفته روابط عمومی و در دیدار و بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از مدیریت روابط عمومی و امور مشتریان این بانک مطرح شد؛

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: روابط عمومی‌ها ضمن تبیین و ارائه تصویر درست از سازمان و ارتباط با ذینفعان، حافظ ارزش‌های سازمانند

مدیرعامل بانک صنعت و معدن: روابط عمومی‌ها ضمن تبیین و ارائه تصویر درست از سازمان و ارتباط با ذینفعان، حافظ ارزش‌های سازمانند
‌می‌متالز - دکتر علی خورسندیان به همراه امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره و افشین پناهنده مدیر امور حوزه مدیرعامل در بازدید و دیداری که به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با کارکنان مدیریت روابط عمومی و امور مشتریان این بانک داشت، ضمن تبریک و تقدیر از فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه به خصوص کارکنان این بخش از بانک و با تاکید بر ضرورت اهمیت نقش و جایگاه روابط عمومی در سازمان ها، اظهار کرد: در نظام اداری و اجرایی کشور، حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی بسیار تخصصی و با اهمیت بوده و به تعبیری آیینه تمام نمای سازمان است.

به گزارش می‌متالز، وی در این دیدار که به منظور تجلیل از کارشناسان روابط عمومی و امور مشتریان این بانک برگزار شد، بیان داشت: اهمیت جایگاه روابط عمومی بدان سبب است که در پشتیبانی، افکارسنجی، هدایت افکار، رضایت ذینفعان و بهبود فضای کسب و کار جایگاه بی بدیلی داشته و وظیفه اخذ بازخورد و ترتیب اثر دادن به نظرات سازنده در خصوص عملکرد سازمان را بر عهده دارد و در این زمینه باید به صورتی شفاف عمل نموده و اعتماد عمومی به سازمان را افزایش دهد.

وی با یادآوری اینکه در بانک صنعت و معدن هم ظرفیت بسیار زیادی برای انتشار اخبار و عملکرد سازمان وجود دارد، افزود: طرح‌های مهم و زیربنایی بسیاری با مشارکت بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده که وظیفه اطلاع رسانی در خصوص این دستاورد‌ها بر عهده بخش روابط عمومی است و باید ابعاد و اثرات این نوع فعالیت‌هایی که با تلاش بانک و همه دست اندکاران صنعت کشور به ثمر می‌رسد، برای مردم تبیین شود.

خورسندیان تاکید کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور بانک محور است و بیش از ۸۵ درصد تامین مالی بر عهده بانک هاست، اما متاسفانه به بهانه‌های مختلف بانک‌ها آماج حملات و تخریب قرار می‌گیرند و در چنین فضایی وظیفه روابط عمومی هاست که با انتشار اطلاعات درست، اقدامات و برنامه‌های تدوین شده را تبیین نمایند و مانع از جهت گیری‌ها و سوء نیت‌ها به یکی از مهمترین بخش‌های مالی و اقتصادی کشور شوند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن عنوان داشت: یکی از شاخص‌های موفقیت، استفاده صحیح از ابزار‌های بانکداری نوین و شنیدن صدای مشتریان برای سنجش رضایت مشتریان و شناسایی نیاز‌های آنان است که این موضوعات با بهره گیری از تخصص و دانش نیرو‌های ساعی در تمامی بخش‌ها به خصوص روابط عمومی و امور مشتریان میسر می‌گردد.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به نتایج مطلوب در این بخش باید ارتباطات دوسویه و هدفمندی بین کارکنان مدیریت‌های مختلف بانک با مدیریت روابط عمومی و امور مشتریان شکل بگیرد و ضرورت دارد مدیران ارشد بانک نگاهی تخصصی و حمایتگرانه به این حوزه داشته باشند و کارکنان دیگر بخش‌ها در شعب و ستاد بانک، اطلاعات درست را به موقع در اختیار آنان قرار دهند.

در این جلسه امیرهوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره این بانک نیز با تقدیر از تلاش همکاران این مدیریت، بر لزوم تخصص گرایی در این بخش تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید بر فضای کسب و کار سازمان تسلط داشته و دیده بان ارزش‌های آن باشند.

وی خاطرنشان نمود: امروزه به دلیل سرعت گردش بالای اطلاعات هر یک از ما گویی در دهکده‌ای جهانی زندگی می‌کنیم و این سرعت دسترسی به اطلاعات و ارتباطات سریع یکی از شاخصه‌های سنجش توسعه اقتصادی و اجتماعی است که به مدد بهره گیری از آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی در این عرصه میسر شده است.

وی ادامه داد: بدون تردید روابط عمومی در هر سازمان به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی، اطلاع یابی و اطلاع رسانی نقش مؤثری در معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های آن دارد و سبب بهبود کیفیت و کمیت فعالیت‌ها شده و بهره وری را افزایش می‌دهد؛ در واقع مجموع فعالیت روابط عمومی‌ها تعیین کننده سطح فرهنگ و آگاهی در جامعه است و وظیفه تنویر افکار عمومی را برعهده دارند.

عضو هیات مدیره این بانک یادآور شد: روابط‌عمومی‌ها با اطلاع از نقطه نظرات افراد و اخبار در تحقق اهداف استراتژیک یک سازمان و اجرایی شدن تصمیمات اساسی مدیران آن ایفای نقش می‌نمایند و پل ارتباطی با ذینفعان هستند؛ در واقع رشته ارتباطی بخش‌های داخلی سازمان با یکدیگر و با خارج از سازمان توسط روابط عمومی‌ها ایجاد می‌گردد و عامل ایجاد و گسترش تعامل مدیران و مسؤلان هر سازمان با ذینفعان آن می‌باشند.

عصارزاده عنوان داشت: اهمیت جایگاه روابط عمومی بدان سبب است که در پشتیبانی، افکارسنجی، هدایت افکار، رضایت ذینفعان و بهبود فضای کسب و کار جایگاه بی بدیلی داشته و وظیفه اخذ بازخورد و ترتیب اثر دادن به نظرات سازنده در خصوص عملکرد سازمان را بر عهده دارد.

گفتنی است، در این جلسه دکتر محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن ضمن تشکر از توجه مدیرعامل و هیات مدیره به نقش و جایگاه روابط عمومی در بانک، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های این مدیریت ارائه نمود و پس از آن حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص بهبود عملکرد و فرآیند‌های کاری این بخش پرداختند و در پایان مدیرعامل با اهداء لوح سپاس از کارکنان این مدیریت تشکر و قدردانی نمود.

منبع: تجارت گردان

عناوین برگزیده