تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۳۰۳۸۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعیین‌تکلیف اتاق پایتخت برای چهار سال

‌می‌متالز - امروز سرنوشت هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی پایتخت مشخص می‌شود. هرچند این اتاق در احاطه ائتلاف برای فرداست و تصمیم نهایی برای هیات‌رئیسه را اعضای این ائتلاف می‌گیرند، اما اعلام رسمی آن در هیات‌نمایندگان باید به‌طور رسمی باشد. به گفته یکی از منابع آگاه، محمود نجفی‌عرب رئیس چهارساله اتاق تهران است. نایب‌رئیسی اول هم به شهاب جوانمردی رسیده‌است.

به گزارش می‌متالز، فریال مستوفی به‌عنوان نایب‌رئیس دوم بر صندلی هیات‌رئیسه تکیه می‌زند. خزانه‌دار نیز عباس آرگون و منشی هیات‌رئیسه نیز فرزین فردیس خواهد بود.

از آنجا که ۲۰ کرسی این اتاق نیز مربوط به دولت است، در روز‌های اخیر شاهد اعلام نمایندگان دولت در این اتاق بودیم، اما با یک معرفی و یک تغییر از سوی وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صمت ترکیب ۶۰‌نفره هیات‌نمایندگان اتاق تهران در دور دهم تکمیل شد.

هرچند هنوز درخصوص اعتبارنامه یکی از اعضای ائتلاف برای فردا، اما و اگر وجود دارد و ممکن است پس از رامین خسروخاور که به‌جای محمدرضا زهره‌وندی به اتاق بازرگانی راه‌یافت، یحیی آل‌اسحاق نیز به ترکیب ۴۰‌نفره اتاق تهران اضافه شود. پیش از این برای کرسی ریاست اتاق تهران به‌جز محمود نجفی‌عرب، نام‌های حسن فروزانفرد و محسن بهرامی ارض‌اقدس نیز به گوش می‌رسید، اما در نهایت به‌نظر می‌رسد طیف جوان و عمدتا تازه‌وارد اتاق تهران نیز با ریاست نجفی‌عرب کنار آمدند و از گزینه خود یعنی حسن فروزانفرد چشم‌پوشی کردند. این عضو هیات‌نمایندگان حتی در ترکیب هیات‌رئیسه نیز قرار نگرفت. از سوی دیگر گفته می‌شد کاوه زرگران هم یکی دیگر از کاندیدا‌های هیات‌رئیسه است که به‌نظر می‌رسد او نیز در این ترکیب قرار نگرفته است.

تغییر در نمایندگان دولت

سرپرست وزارت جهادکشاورزی که پیش از این چهار نماینده از پنج سهمیه خود در ترکیب هیات‌نمایندگان اتاق تهران را اعلام کرده بود، طی نامه‌ای جهانبخش سنجابی را نیز به‌عنوان نفر پنجم اعلام کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی تهران، سیدمحمد آقامیری که قبلا احمد خانی‌نوذری، عطاالله اشرفی‌اصفهانی، مجید موافق قدیری و جعفر فرجی را به‌عنوان چهار‌تن از نمایندگان خود برای حضور در دور جدید هیات‌نمایندگان اتاق تهران معرفی کرده بود، در نامه‌ای جداگانه «جهانبخش سنجابی شیرازی» را نیز به‌عنوان نفر پنجم معرفی کرد. سنجابی که سابقه حضور در مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، وزارت صمت و پژوهشگاه استاندارد را دارد، در حال‌حاضر دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق است. او در انتخابات دهمین دوره هیات‌نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور نیز دبیر انجمن نظارت بر انتخابات بود. با این انتصاب سهمیه پنج‌نفره وزارت جهادکشاورزی در ترکیب هیات‌نمایندگان اتاق تهران تکمیل شد.

همچنین سرپرست وزارت صمت که چند روز قبل ۱۵‌نماینده خود را معرفی کرده بود، طی نامه‌ای یکی از نمایندگان خود را تغییر داد. سیدمهدی نیازی در این نامه «محمدجواد حاجی حسینی»، معاون حقوقی و امور مجلس را معرفی و او را جایگزین یونس سلمانی، معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار کرد که قبلا در فهرست معرفی شدگان بود. حاجی حسینی نیز به‌عنوان نماینده وزارت صمت، عضو انجمن نظارت بر انتخابات دهمین دوره هیات‌نمایندگان اتاق‌های بازرگانی بود. به این ترتیب ترکیب ۶۰‌نفره هیات‌نمایندگان اتاق بازرگانی تهران مرکب از ۴۰نماینده بخش خصوصی، ۱۵نماینده وزارت صمت و ۵نماینده وزارت جهادکشاورزی مشخص شد تا شرایط برای بر گزاری نخستین نشست هیات‌نمایندگان و انتخاب هیات‌رئیسه برای چهار سال‌آینده فراهم شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده