تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۳۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در همایش آشنایی با خدمات و تسهیلات گمرکات استان در اتاق بازرگانی اصفهان تشریح شد؛

تسهیلات هجده‌گانه گمرک اصفهان به فعالان اقتصادی در سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - در همایش آشنایی با خدمات و تسهیلات گمرکات استان در اتاق بازرگانی اصفهان تسهیلات هجده‌گانه اداره‌کل گمرکات استان برای فعالان اقتصادی در سال جاری تشریح شد.

به گزارش می‌متالز، سید وحید دزفولی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش با بیان اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی استان در طول سال‌های گذشته کمترین دغدغه را درباره مسائل گمرکی داشته‌اند، اظهار داشت: در زمان مدیریت فعلی و پیشین اداره‌کل گمرکات استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده که موجب تسهیل صادرات شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

تقدیر از حضور پرشور فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان

وی به حضور پرشور فعالان اقتصادی استان در دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و افزود: مشارکت بیش از ۶۰ درصد از واجدان شرایط حضور در انتخابات اتاق اصفهان بسیار قابل توجه بود و این در حالی است که استان تهران با بیش از ۲۰ هزار فعال اقتصادی دارای کارت بازرگانی شاهد مشارکت حدود ۱۵ درصدی در انتخابات بود. احترام مطلق به نظر شرکت‌کنندگان در انتخابات، استراتژی هیات نمایندگان منتخب در دوره دهم است و بر همین اساس، اعضای هیئت رئیسه اتاق از میان اعضای هر دو ائتلاف حاضر انتخاب شدند و امیدوارم اتاق دهم بتواند با بهره‌گیری از همدلی به وجود آمده خدمات مطلوبی به فعالان اقتصادی استان ارائه دهد.

در ادامه این همایش، رسول کوهستانی مدیرکل گمرکات استان اصفهان تسهیل صادرات را مأموریت اصلی گمرک دانست و گفت: در ایران بیش از ۳۰ قانون و مقررات مرتبط با وظایف گمرک وجود دارد و گمرک باید بیش از ۲۲ کنوانسیون و موافقت‌نامه بین‌المللی گمرکی را اجرا کند. همچنین بیش از ۴۵ سازمان، وزارتخانه و دستگاه اجرایی بر تصویب و اعمال قوانین گمرکی نظارت و همکاری دارند و بالغ بر ۶۰ شورا، کمیسیون، کارگروه، وزارتخانه و سازمان دولتی و غیردولتی در وضع قوانین و مقررات نقش ایفا می‌کنند که حتی گاهی به بیش از ۸۶ مورد هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه گمرک همواره با دو الزام متضاد شامل ایجاد تسهیلات و اعمال کنترل، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های قانونی روبه‌رو است، افزود: گمرک با بکارگیری سامانه‌ها و پنجره واحد تجارت فرامرزی این دو وظیفه متضاد را انجام می‌دهد.

کوهستانی ضمن برشمردن مزیت‌های گمرکات استان اصفهان ادامه داد: استقرار سامانه‌ها، بکارگیری مدیریت ریسک، ارائه بسته حمایت از تولید، صادرات، شرکت‌های دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب‌وکار و شناسایی مسائل و مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان و ارائه راهکار جهت حل آن به مسوولان استانی و ملی از جمله اقدامات گمرکات استان بوده است.

مدیرکل گمرکات استان در ادامه بسته حمایتی از فعالان اقتصادی این اداره کل در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد که شامل تسهیلات هجده‌گانه از جمله در حوزه حقوق ورودی، مالیات بر ارزش افزوده، اعطای تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی بود.
بخش دوم این همایش با اجرای پنل پرسش و پاسخ و پاسخگویی به سوالات و مشکلات فعالان اقتصادی همراه بود.

منبع: اتاق بازرگانی اصفهان

عناوین برگزیده