تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۹
بازدید: ۵۳۲۸
کد خبر: ۳۰۴۲۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه گفت:

دلایلی برای افت نرخ دلار/ بورس، مقصدی برای سرمایه‌های سرگردان است

‌می‌متالز - با فروکش کردن هیجانات و عقب نشینی خریداران ارز، احتمالا قیمت دلار در مرحله اول به ۴۸ هزار تومان کاهش پیدا کند؛ که می‌تواند بصورت دومینو وار باعث کاهش مقطعی طلا، خودرو و مسکن نیز شود.

به گزارش می‌متالز، فواد صلواتی، کارشناس بازار سرمایه، در خصوص وضعیت دلار در ماه جاری اظهار کرد: دلار در هفته‌های اخیر در حوالی ۵۱هزار تومان بدون نوسان خاص و پر التهاب معامله شد، اما انتشار خبر‌های مهم در حوزه سیاست خارجی از روابط میان ایران و کشور‌های همسایه و فراتر (کشور مصر) از آن باعث کشیدن ترمز دلار شد. خبر سرمایه گذاری تجار عربستانی در ایران؛ خبر سفر سلطان عمان به ایران؛ موفقیت مذاکرات بانکی در یکی از کشور‌های همسایه و از سرگیری رابطه دیپلماتیک با کشور مصر از عوامل کاهش التهابات بازار ارز بودند.

وی افزود: با این اتفاقات، به نظر می‌رسد در روز‌های آینده، در صورتی که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و سیاست‌گذار ارزی از این شرایط به درستی استفاده کند، باید منتظر ثبات و کاهش قیمت دلار در بازار باشیم، که این شرایط حتی ممکن است بازگشت دلار به پایین‌تر از کانال ۵۰ هزار تومانی و ورود به کانال ۴۰ هزار تومانی را هم میسر می‌کند

صلواتی درخصوص تاثیر وضعیت بازار ارز بر بازار سرمایه ادامه داد: با فروکش کردن هیجانات و عقب نشینی خریداران ارز، احتمالا قیمت دلار در مرحله اول به ۴۸ هزار تومان کاهش پیدا کند؛ که می‌تواند بصورت دومینو وار باعث کاهش مقطعی طلا، خودرو و مسکن نیز شود. با این مهم با توجه به جذابیت‌های بازار سرمایه، خرید سهام شرکت‌های بورسی می‌تواند مقصد پول‌های سرگردان سرمایه‌گذاراران خرد و کلان در کشور باشد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده