تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۰۴۲۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جذابیت بازار سرمایه پس از ریزش

‌می‌متالز - نرخ شناور ارز در صورت تایید می‌تواند برای اکثر شرکت‌ها بسیار مفید باشد و برای معدود شرکت‌هایی هم با زیان بالا همراه باشد.

به گزارش می‌متالز، اشکان چهره نگار، کارشناس بازار سرمایه در مورد تحلیل بازار و پیش بینی هفته بعد گفت: از نظر اقتصاد، نزول ۵ درصدی اخیر در بازار سرمایه باعث شد تا سرمایه‌گذارانی که بعد از اتفاقات سال ۱۳۹۹ از بازار فاصله گرفته بودند و به تازگی دوباره وارد جریان معاملات شده بودند از بازار سلب اطمینان کنند. همچنین برای اثبات این بی‌اعتمادی می‌توان ارزش معاملات را مورد بررسی قرار داد.

چهره نگار افزود: در مورد کلیت بازار می‌توان گفت در متغیر‌های اقتصادی اتفاقی نیفتاده و بازار سرمایه همچنان جذابیت خود را دارد. می‌توان هفته بعد را هفته مثبتی قلم داد کرد و پیش بینی شاخص مثبت خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به روندی که بازار در هفته جاری طی کرد، سهم‌های خوب و با p/e مناسب وجود دارند که سرمایه گذاران می‌توانند بات شناسایی آن‌ها کسب سود کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد مصوبه روز گذشته گفت: نکته مثبتی که در مورد مصوبه نرخ ارز شناور وجود دارد اینکه می‌تواند تاثیر مثبتی در اخبار شرکت‌ها به وجود بیاورد؛ اما نکته مهم آن تحلیل اجزای است. چرا که نمی‌توان گفت که دلار دستوری از بین رفت و وضعیت تمام شرکت‌ها خوب می‌شود بلکه ممکن است برای تعدادی از شرکت‌ها تبعات منفی داشته باشد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده