تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۰۵۰۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

تسریع تامین مالی ناشران از بازار سرمایه با حق تقدم الکترونیک

‌می‌متالز - عبدالله رحیم لوی گفت: یکی از مهمترین ایرادات فرآیند افزایش سرمایه طولانی بودن مدت‌زمان تبدیل حق تقدم‌ها سهم بود و امیدواریم با فراهم شدن امکان استفاده از حق تقدم‌ها به صورت الکترونیک این مدت زمان کاهش یابد و به حدود ۱۵ روز برسد تا افزایش سرمایه هم برای ناشران و هم برای سهامداران جذاب‌تر شود. قطعا با کاهش مدت‌زمان تبدیل حق تقدم‌ها به سهم، تامین مالی ناشران از طریق افزایش سرمایه تسریع خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، عبدالله رحیم لوی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مزایای امکان استفاده از حق تقدم‌ها بصورت الکترونیک بیان کرد: یکی از مهمترین ایرادات فرآیند افزایش سرمایه طولانی بودن مدت‌زمان تبدیل حق تقدم‌ها سهم بود و امیدواریم با فراهم شدن امکان استفاده از حق تقدم‌ها به صورت الکترونیک این مدت زمان کاهش یابد و به حدود ۱۵ روز برسد تا افزایش سرمایه هم برای ناشران و هم برای سهامداران جذاب‌تر شود. قطعا با کاهش مدت‌زمان تبدیل حق تقدم‌ها به سهم، تامین مالی ناشران از طریق افزایش سرمایه تسریع خواهد شد.

رحیم لوی ادامه داد: علاوه بر این خیلی اوقات سهامداران، به موقع در جریان افزایش سرمایه شرکت‌ها قرار نمی‌گرفتند تا در افزایش سرمایه‌ها مشارکت داشته باشند. با ایجاد تب جدید در سایت ذینفعان بازار سرمایه و نمایش حق تقدم‌ها در این درگاه، تا حدودی به رفع این مشکل کمک خواهد شد؛ اما این کار برای اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی سهامداران کافی نیست و بهتر است ناشران به روش‌های دیگری از جمله ارسال پیامک به سهامداران و... مکلف شوند افزایش سرمایه‌ها را به اطلاع سهامداران برسانند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: ضمن اینکه هنوز در زمینه فرهنگ سرمایه‌گذاری در بورس، جای کار بسیار است. شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری با حمایت سازمان بورس، می‌توانند کمک شایانی به ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری در بورس کنند. معتقدم علاوه بر اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران و سهامداران هنوز دانش کافی در رابطه با بازار سرمایه و ابزار‌های این بازار ندارند، حتی برخی ناشران هم اطلاعات کافی در مورد روش‌های نوین تامین مالی از طریق بازار سرمایه ندارند و حتما ارتقای سواد مالی در بازار سرمایه ضرورت دارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده