تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۰۶۳۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بازار ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / سرمایه گذاران در انتظار

‌می‌متالز - با وجود اینکه فضای بازار سرمایه دارای ابهام است و دلار به عنوان متغیر رشدی نداشته، در کنار چشم انداز مثبتی که در فضای اقتصادی و سیاسی کشور حاکم شده، ترجیح سرمایه گذاران بر این است که فعلا منتظر باشند تا وضعیت بازار روشن‌تر و واضح‌تر شود.

به گزارش می‌متالز، حمید فاروقی، عضو هیات مدیره شرکت سبدگردان ویستا، گفت: در مورد وضعیت امروز بازار سرمایه که حدود ۱۲۰۰میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد و ارزش معاملات در محدوده ۱۴۰۰ میلیون ریال بود، نشان دهنده بی رغبتی سرمایه گذاران به حضور در بازار سرمایه است.

وی افزود: علاوه بر آن اخبار سیاسی مطرح شده مبنی بر این که گمانه زنی‌هایی در خصوص توافق بین ایران و کشور‌های غربی که به طبع آن موجب افت قیمت دلار شد خود مزید بر علت است.

فاروقی ادامه داد: این توافق می‌تواند اتفاقات خوبی برای کشور رقم بزند و در واقع ریسک سیستماتیک را کاهش دهد و در میان مدت برای بازار سرمایه مفید باشد.

عضو هیات میدره سبدگردان ویستا افزود: با وجود اینکه فضای بازار سرمایه با ابهام مواجه است و دلار به عنوان متغیر رشدی نداشته، در کنار چشم انداز اقتصادی و سیاسی مثبتی که در فضای سیاسی و اقتصادی کشور حاکم شده به نظر می‌رسد ترجیح سرمایه گذاران بر این باشد که فعلا دست نگه دارند تا وضعیت بازار روشن‌تر و واضح‌تر شود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در خصوص پیش بینی فردا با توجه به موارد ذکر شده، احتمالا بازار به همین شکل باشد و انتظار افت یا رشد چشمگیری نمی‌توان داشت؛ این شرایط نه تنها برای فردا بلکه در چند روز آتی هم به همین صورت خواهد بود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده