تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۱۰۷۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری دوره آموزشی برای اعضای هیات مدیره ناشران با هدف اجرای هرچه بهتر حاکمیت شرکتی

‌می‌متالز - میثم حامدی، مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس خبر داد: به درخواست مدیریت نظارت بر ناشران مبنی بر آموزش عمومی دستورالعمل حاکمیت شرکتی و ایجاد فضایی برای پرسش و پاسخ در این حوزه، دوره آموزشی "آشنایی با دستورالعمل حاکمیت شرکتی" با رویکرد دعوت از مدیرعامل و یکی از اعضای هیت مدیره ناشران و به تفکیک هر صنعت، برنامه ریزی شد.

به گزارش می‌متالز، میثم حامدی، مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس در خصوص دوره آموزشی"آشنایی با الزامات دستورالعمل جدید حاکمیت شرکتی" که از ١٤٠٢/٥/١ الی ١٤٠٢/٥/٤ در سالن همایش‌های سازمان بورس با همکاری مدیریت روابط عمومی و مدیریت نظارت بر ناشران برگزار خواهد شد، بیان کرد: پس از ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل حاکمیت شرکتی در آذر ماه و سپس در اردیبهشت‌ماه، با توجه به لازم الاجرا بودن آن برای شرکت‌هایی که صورت‌های مالی خود را از تاریخ ابلاغ به بعد ارائه می‌کردند و سوالات و ابهاماتی از سوی ناشران و شرکت‌ها مطرح شده بود و به درخواست مدیریت نظارت بر ناشران مبنی بر آموزش عمومی دستورالعمل حاکمیت شرکتی و ایجاد فضایی برای پرسش و پاسخ در این حوزه، دوره ذکر شده با رویکرد دعوت از مدیرعامل و یکی از اعضای هیت مدیره ناشران و به تفکیک هر صنعت، برنامه ریزی شد.

مدیر پژوهش سازمان ضمن اشاره به رویکرد سازمان درخصوص آموزش‌های تخصصی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، در مواردی که مبتنی بر شناخت ضرورت از سوی مدیریت‌های سازمان نیاز به ترویج و اطلاع‌رسانی باشد، دوره‌های تخصصی با شرکت‌کنندگان بیشتر در محل سازمان برنامه ریزی خواهد شد تا نسبت به یک مفهوم یا ماهیت جدید، ترویج بهتری صورت پذیرد.

حامدی از حاکمیت شرکتی و دوره آموزشی پولشویی، به عنوان این قبیل دوره‌ها اشاره کرد. براساس اظهارات حامدی، این دوره آموزشی رایگان و با رویکرد آشنایی ناشران با دستورالعمل حاکمیت شرکتی برگزار خواهد شد.

حامدی گفت: این دوره آموزشی در ٨ جلسه فشرده طی ٤ روز برگزار می‌گردد و اساتید هیت علمی دانشگاه، همراه با همکاران سازمان موضوعات مد نظر را ارایه خواهند کرد. محتوای ارائه شده در جلسات، مشابه بوده و حضور در فقط یکی از جلسات برای اعضای هیات مدیره کفایت می‌کند. هر جلسه برای حدود ١٢٠ دقیقه برنامه ریزی شده که حدود ۹۰ دقیقه جهت ارائه مطالب توسط مدرس و ۳۰ دقیقه برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است. در پایان نیز CD حاوی فایل ارایه اطلاعات دوره در اختیار حضار قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره، تلاش همه جانبه تمام ذینفعان برای دستیابی به اهداف حاکمیت شرکتی و اجرای هرچه بیشتر این دستورالعمل در بازار سرمایه و حمایت از سهامداران و سایر اهدافی است که در دستورالعمل حاکمیت شرکتی ترسیم شده، است.

مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس که به تازگی حوزه سیاستگذاری آموزش بازار سرمایه در قالب اداره آموزش بازار سرمایه در ساختار سازمانی مدیریت وی قرار گرفته است، در پایان مباحث خود از آغاز اصلاحات لازم در دوره‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، ساماندهی به گواهی نامه‌های حرفه‌ای و همچنین سیاست‌گذاری آموزش‌های تخصصی و عمومی بازار سرمایه خبر داد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده