تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۱۸۵۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نتایج دومین آزمون متمرکز دوره‌های MBA بازار سرمایه اعلام شد

‌می‌متالز - مدیر پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فرآیند برگزاری آزمون، از اعلام نتایج دومین آزمون متمرکز دوره‌های MBA بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، میثم حامدی اعلام کرد: پیرو برگزاری آزمون متمرکز MBA بازار سرمایه در روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه سال جاری در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران و پس از تایید آزمون، نتایج آزمون و کارنامه شرکت کنندگان بر روی سایت testcenter.semedco.ir بارگذاری شد.

وی افزود: در این آزمون ۱۸۷ نفر شرکت کردند که از این میان حدود ۵۵ درصد از شرکت کنندگان قبول شدند.

مدیر پژوهش توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص نحوه طراحی سوالات عنوان کرد: با توجه به اینکه داوطلبان از مراکز آموزشی مختلف در آزمون شرکت کرده بودند ابتدا سرفصل‌های ارائه شده از سوی مراکز آموزشی احصا و صرفا سرفصل‌های مشترک برای طراحی سوالات انتخاب شد.

وی افزود: پس از اعلام سرفصل‌های مشترک از اساتید تمامی مراکز برای طراحی سوالات دعوت به عمل آمد.

حامدی اذعان داشت: تمامی سرفصل‌ها مورد تایید مراکز و اساتید دوره‌های MBA بوده و سوالات درس سطح ساده، متوسط و سخت تقسیم شدند.

حامدی ضمن تشکر از همکاری و تلاش شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس برای اجرای دقیق سیاست‌های هماهنگ شده، گفت: با هماهنگی شرکت اطلاع رسانی و با نظارت مدیریت پژوهش، اساتید در فضای امن و بدون هرگونه حاشیه، سوالات را طراحی و پس از طراحی سوالات نمایندگان مدیریت پژوهش اقدام به صحت سنجی سوالات کردند.

وی ادامه داد: بانک سوالات در چهار سرفصل طبقه بندی و مقرر شد از هر سرفصل ۱۵ سوال با ترکیب ۶ سوال ساده ۷ سوال متوسط و صرفاً دو سوال سخت در هر سرفصل به صورت تصادفی از سوی ماشین انتخاب شود.

مدیر پژوهش سازمان در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص امنیت آزمون و سوالات آزمون گفت: طی هماهنگی صورت گرفته بین شرکت اطلاع رسانی، مدیریت پژوهش و مرکز آزمون‌های دانشگاه علوم پزشکی، تا ۳۰ دقیقه پیش از برگزاری آزمون هیچ فردی از دفترچه سوالات با خبر نبود و آزمون مورد تایید مراجع ذی‌صلاح نیز بوده است.

حامدی در خصوص اعتراضات برخی از داوطلبان در خصوص طراحی سوال از سرفصل‌های غیر مرتبط یا سختی آزمون تصریح کرد: سرفصل‌های مربوطه تماماً از مراکز آموزشی اخذ و صرفاً از سرفصل‌های مشترکی که تمامی مراکز اذعان بر تدریس آن‌ها داشته اند، سوالات طراحی شده است.

وی همچنین در خصوص سختی آزمون گفت: میزان درصد قبولی حکایت از استاندارد بودن آزمون دارد.

حامدی در بخشی از صحبت‌های خود به رویکرد سازمان بورس و اوراق بهادار پیرامون آموزش و گواهینامه‌های حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتقای کیفیت دوره‌های مختلف آموزشی به خصوص دوره‌های MBA جدی است و مراکز آموزشی که نتوانند کیفیت مد نظر بازار سرمایه را تامین کنند از چرخه اعتماد سازمان بورس و اوراق بهادار خارج خواهند شد.

حامدی در پایان ضمن تشکر از برگزاری دقیق و مناسب آزمون نوبت دوم دوره MBA از سوی شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس خاطرنشان کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده، شاهد برگزاری آزمون‌های اصلی بازار سرمایه در قالب‌های بزرگ خواهیم بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده