تاریخ: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۶
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۱۸۰۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مسیر احیا و تقویت اعتماد به بازار سرمایه، ایجاد چشم‌انداز شفاف و افزایش پیش‌بینی پذیری اقتصادی است

‌می‌متالز - مدیرعامل کارگزاری آسمان گفت: در چند سال اخیر، با توجه به حجم عرضه‌‎های اولیه، ورود سهم‌های اصل ۴۴ و سهام عدالت و همچنین شرایط اقتصادی ویژه‌ای که نیاز به حفظ قدرت خرید را برای عموم مردم ضروری کرده است، میزان نفوذ و شناختی که عموم جامعه از بازار سرمایه پیدا کرده اند روز به روز بیشتر شده و این بازار در نگاه عموم جامعه یک گزینه جدی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی فریور، مدیرعامل شرکت کارگزاری آسمان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نیمه دوم سال جاری پتانسیل اخبار مثبت به پیشبرد روند بازار سرمایه کمک کند، گفت: در نیمه اول سال شاهد رسیدن اخبار عمدتاً منفی به بازار بودیم و در نیمه دوم این مسیر می‌تواند تغییر کند. برای مثال خبر اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از جمله نمونه اخباری است که به کمک بازار آمده است.

وی با اشاره به اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل برخی تصمیمات خلق‌الساعه و همچنین قیمت‌گذاری دستوری، اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به بازار تا حدودی کمرنگ شده است و مسیر احیا و تقویت اعتماد به بازار سرمایه، ایجاد چشم‌انداز شفاف و افزایش پیش‌بینی پذیری اقتصادی است.

فریور عنوان کرد: طی یکی دو دهه اخیر تجربه نشان داده که بازار سرمایه همیشه و به صورت مستمر نسبت به سایر بازار‌های رقیب پیشرو بوده است. اما با توجه به عمق و حجم کوچک آن نسبت به سایر بازار‌های موازی، آنطور که باید توجه زیادی از عموم مردم را به سمت خود جلب نمی‌کرد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری آسمان مطرح کرد: با توجه به حجم عرضه‌‎های اولیه‌ای که اتفاق افتاد و همچنین ورود سهم‌های اصل ۴۴ و سهام عدالت و همچنین شرایط اقتصادی ویژه‌ای که نیاز به حفظ قدرت خرید را برای عموم مردم ضروری کرده است، میزان نفوذ و شناختی که عموم جامعه از بازار سرمایه پیدا کرده اند روز به روز بیشتر شده و بازار در نگاه عموم و خانوار یک گزینه جدی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

فریور در پایان گفت: بازار سرمایه پتانسیل خوبی در خود دارا است و می‌تواند بهترین عملکرد و بازده ریالی را در بین طبقات مختلف دارایی و سرمایه‌گذاری خانوار‌ها داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
هفت ماه پیش
هفت ماه پیش
عناوین برگزیده