تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۷
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۰۴۲۷۵
سرویس خبر : انرژی

تعویض و احداث خطوط لوله انتقال نفت

‌می‌متالز - عملیات تعویض و احداث خطوط لوله جریانی انتقال نفت و گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد. به گزارش پایگاه خبری عصر مسجدسلیمان، رییس اداره تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز مس ...

به گزارش می‌متالز، عملیات تعویض و احداث خطوط لوله جریانی انتقال نفت و گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد.

رییس اداره تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با اعلام این خبر اظهار داشت: طی ۲ پروژه مجزا که با همت کارکنان سخت کوش و خستگی ناپذیر این اداره صورت گرفت ضمن تعویض خط لوله بین ایستگاه پمپاژ تا واحد فرآورشی، برای ایمن سازی انتقال گاز یکی از چاه‌ها، خط لوله جدید احداث گردید.

مهندس محمد مراد مرادی افزود: در عملیات نخست خط لوله ۸ اینچ و رو زمینی ایستگاه پمپاژ ناحیه مرکزی که وظیفه انتقال نفت به یکی از واحد‌های فرآورشی را بر عهده دارد با انجام بازرسی‌های فنی تشخیص داده شد که نیازمند اصلاح و تعویض می‌باشد.

وی افزود: با توجه به کوهستانی بودن مسیر و وجود رودخانه فصلی، کار با درجه حساسیت بالا توسط همکاران پیگیری و ۱۰۰۰ متر خط لوله که نیازمند تعویض تشخیص داده شد توسط همکاران پرتلاش تعویض گردید.

وی ادامه داد: در اقدامی دیگر و بمنظور ایمن سازی انتقال، خط لوله ۴ اینچ یکی از چاه‌های گازی واقع در منطقه هفتکل از سوی کارشناسان مربوطه تشخیص داده شد که ۲۵۰۰ متر از مسیر چاه تا واحد فرآورشی می‌بایست جمع آوری و خط لوله جدید احداث شود.

مرادی ادامه داد: به همین منظور و علیرغم کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، پرسنل زحمت کش اداره تعمیرات خطوط لوله باردیگر پای کار آمدند و طی مدت زمان کوتاهی توانستند خط لوله بیش از نیمی از مسیر را جمع آوری و خط لوله جدید را احداث و جایگزین نمایند.

تعویض و احداث خطوط لوله انتقال نفت

تعویض و احداث خطوط لوله انتقال نفت

تعویض و احداث خطوط لوله انتقال نفت

منبع: عصر مسجد سلیمان

عناوین برگزیده