تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۰۴۲۹۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فروش دستوری مانع به روز رسانی خطوط تولید خودروسازان است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازنگری قوانین موجود در حوزه به روز رسانی خطوط تولید، تجهیزات و ماشین آلات در صنعت قطعه سازی و خودروسازی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازنگری قوانین موجود در حوزه به روز رسانی خطوط تولید، تجهیزات و ماشین آلات در صنعت قطعه سازی و خودروسازی تاکید کرد.

سید جواد حسینی کیا با اشاره به لزوم بازنگری قوانین موجود در حوزه به روز رسانی خطوط تولید، تجهیزات و ماشین آلات در صنعت قطعه سازی و خودروسازی اظهار داشت: متاسفانه عدم به روز رسانی تجهیزات در حوزه قطعه سازی به ویژه برای تولید قطعات‌های تک چالش‌هایی در صنعت قطعه و خودرو ایجاد کرده است که تامین و واردات آن‌ها از طریق منابع ارزان قیمت ضرورت دارد.
وی ادامه داد: در حوزه قانون گذاری نیز ظرفیت‌هایی برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات وجود دارد از جمله تخصیص ۴۰ درصد از منابع مالی کشور به تولید و اشتغال و در کنار آن از کمک‌های فنی و اعتباری بهره جست.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی همچنین فروش دستوری در صنعت خودرو را مانعی برای به روز رسانی خطوط تولید و تجهیزات خودروسازی عنوان و بیان کرد: در حال حاضر خودروسازان با توجه به مقرارت موجود بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از بورس و با نرخ‌های جهانی تامین و از طرف دیگر محصولات خود را به روش دستوری عرضه می‌کنند که موجب خلأ در این بخش شده است.

حسینی کیا تاکید کرد: دولت باید از طرفی زمینه سودآوری شرکت‌های خودروساز را فراهم و از طرف دیگر به منظور رقابت پذیری در صنعت خودرو تعرفه واردات را صفر کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با به روزرسانی خطوط تولید در صنعت قطعه سازی و خودروسازی شاهد تولید خودرو‌های باکیفیت، رقابت پذیر، قیمت مناسب و همچنین ایجاد اشتغال زایی، بازگشت سرمایه‌ها و عدم وابستگی کشور به خارج خواهیم بود.

منبع: خبر خودرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده