تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۰۴۴۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رونمایی از آریزو ۵ اسپرت/ سدان جدید مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

‌می‌متالز - در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ شرکت مدیران خودرو طی مراسمی با حضور مدیران بالارده شرکت و اصحاب رسانه، از محصول جدیدی خود یعنی آریزو ۵ اسپرت رونمایی کرد.

به گزارش می‌متالز، آریزو ۵ جزو آن دسته از محصولات شرکت مدیران خودروست که به‌دلیل قیمت مناسب نسبت به آپشن‌ها و امکانات رفاهی که ارائه می‌دهد، از فروش بسیار خوبی برخوردار است.

همین امر باعث شده تا مدیران خودرو به فکر ارتقای این سدان پرطرفدار چینی باشد و نسخه بهبودیافته آن را با نام «آریزو ۵ اسپرت» رونمایی کند. این خودرو از لحاظ ظاهری تغییراتی را نسبت به برادر قبلی خود تجربه کرده که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

مشخصات فنی

آریزو ۵ اسپرت همانند مدل قبلی، از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژی بهره می‌برد که حداکثر ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت تولیدی از طریق گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

وزن خالص خودرو به حدود ۱۳۳۰ کیلوگرم می‌رسد که نسبت به نسل قبلی، حدود ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر شده است؛ بنابراین باوجود مشخصات فنی ثابت و وزن سبک‌تر آریزو ۵ اسپرت، انتظار عملکرد حرکتی و مصرفی مناسبی از این خودرو داریم.

اما از ایراداتی که می‌توان در این بخش به محصول جدید گرفت، پیشرانه نه‌چندان جذاب قبلی است. این خودرو در صورتی که به یک پیشرانه قدرتمندتر با گیربکس اتوماتیک غیر CVT مجهز می‌شد، می‌توانست نام اسپرت را به‌خوبی یدک بکشد و از جذاب‌ترین انتخاب‌ها در میان سدان‌های داخل بازار باشد.

طراحی ظاهری

شاید بتوان گفت که عمده‌ترین تغییر، مربوط به تغییر نمای جلوپنجره است. در نسل قبلی، شاهد جلوپنجره کهکشانی بودیم، اما در آریزو ۵ اسپرت، شاهد گریل با خطوط عمودی و برجسته هستیم. همچنین طراحی خطوط سپر اندکی تغییر داشته و ظاهر خشن‌تری نسبت به آریزو ۵ قبلی دارد.

رونمایی از آریزو ۵ اسپرت/ سدان جدید مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

در نمای جانبی، هیچ تغییری به چشم نمی‌خورد. خطوط بدنه، همان خطوط قبلی بوده و رینگ‌ها، همان رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی است که در آریزو ۵ نیز به چشم می‌خورد.

در نمای پشتی نیز دقیقا مشابه بخش جلویی، چراغ‌ها هیچ‌گونه تغییری نداشته و تفاوت‌های نسخه جدید و قدیم، تنها به بخش سپر خلاصه می‌شود. خطوط سپر در آریزو ۵ اسپرت تغییر کرده و دیفیوزری در پایین آن به چشم می‌خورد. این دیفیوزر به کمک دو اگزوز کرومی که روی آن طراحی شده، ظاهر جذابی را به قسمت پشتی خودرو بخشیده است.

رونمایی از آریزو ۵ اسپرت/ سدان جدید مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

طراحی داخلی

وقتی که وارد کابین آریزو ۵ اسپرت شوید. تقریبا هیچ تغییری نسبت به نسخه قبلی احساس نخواهید کرد. تنها تغییری که شاید بتوان فهمید، دوخت رودری‌ها بوده که داخل کابین را زیباتر از گذشته کرده است.

می‌بینیم که در نمای داخلی، آریزو ۵ اسپرت حرفی برای گفتن نداشته و نیاز به توضیح اضافی ندارد.

رونمایی از آریزو ۵ اسپرت/ سدان جدید مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

آپشن‌ها و امکانات

آپشن‌هایی که در نسخه قبلی به چشم نمی‌خورد و به آریزو ۵ اسپرت اضافه شده، تنها به گرم‌کن صندلی‌های جلو و تنظیم ۶ حالته برقی صندلی راننده خلاصه می‌شود.

اما به‌صورت کلی، آریزو ۵ اسپرت دارای آپشن‌هایی همچون کروزکنترل، ۶ عدد کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، دوربین دنده عقب، فرمان برقی حساس به سرعت و ورود و استارت بدون کلید است. همچنین این سدان چینی دارای ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین بوده که خیال‌تان را از بابت ایمنی خودرو راحت می‌کند.

مشاهده می‌کنیم که در قسمت آپشن‌ها و امکانات رفاهی نیز، شاهد تغییرات انقلابی و بسیار متفاوت نسبت به نسل قبلی نیستیم.

قیمت آریزو ۵ اسپرت

شرکت مدیران خودرو طی هفته‌های آتی، قیمت دقیق و برنامه فروش خود برای این سدان پرطرفدار چینی را اعلام خواهد کرد. اما قیمت کارخانه آریزو ۵ اسپرت احتمالا بین بازه یک میلیارد و ۱۰۰ تا یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود. زیرا طبق بخشنامه‌ای که شرکت مدیران خودرو اخیرا منتشر کرده، آریزو ۵ توربو IE که مدل پایین‌تری از این خودروست، در حدود یک میلیارد و ۹۶ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

البته که قیمت بازاری این خودرو نیز بعد از تولید انبوه و خرید و فروش گسترده در بازار، کشف قیمت می‌شود. اما طبق پیش‌بینی، احتمالا کمی بالاتر از آریزو ۵ توربو و در محدوده یک میلیارد و ۴۰۰ تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معامله شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده