تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۰۴۵۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان مدیریت یزد تاکید کرد؛

توسعه صنایع جوار معدنی با تاکید بر حفظ محیط زیست/ یزد نیازمند مشاغلی از جنس دانش و فناوری

‌می‌متالز - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در استان، گفت: ارزیابی‌های زیست محیطی تنها مسیر توسعه صنایع جوار معدنی است.

به گزارش می‌متالز، «مجید دهقانی‌زاده» در نشست بررسی اجرایی شدن طرح‌های نیروگاه و تولید ورق شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، راهبرد سنگ تا قطعه را از برنامه‌های جدی استان عنوان کرد و حلقه‌های انتهایی فولاد همچون ورق را بستر و نیاز مبرم برای حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی در برنامه تحولی یزدِ نوین دانست.

وی با بیان این که یکی از حلقه‌های مفقوده استان تولید ورق است، اظهار کرد: در حال حاضر در تامین ورق برای بنگاه‌های قطعه‌سازی و ماشین‌سازی دچار مشکل هستیم.

دهقانی‌زاده خاطر نشان کرد: در فصل نوین مدیریت استان این مهم را به طور جد در دستور کار قرار گرفته و معتقدیم کشور به مرحله‌ای رسیده است تا از خام فروشی جلوگیری کند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب سرمایه‌گذاری در کشور و به تبع آن در استان، عنوان کرد: یکی از سیاست‌های مهم و اصلی نظام، توسعه سرمایه‌گذاری است.

به گفته‌ی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، براساس مطالعات پشتیبان برنامه هفتم توسعه کشور، سالیانه حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است تا رشد ۸ درصدی محقق شود.

وی با بیان اینکه مسیر مهار تورم از رشد تولید بوده و اگر تولید در کشور شکل بگیرد قطعا بخش عمده‌ای از تورم مهار خواهد شد، بیان کرد: این اتفاق نیازمند عزم راسخی است تا با ایجاد فضای مناسب، حداقل سرمایه‌گذاری‌هایی که کشور می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند از دست نرود.

رییس سازمان مدیریت استان ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد به نرخ بیکاری طبیعی مردان دست پیدا کرده است، از دغدغه استان برای وضعیت بیکاری قشر تحصیل‌کرده و دانش‌آموخته‌ای است که حاضر نیست هر شغلی را بپذیرد.

دهقانی‌زاده با بیان این که استان یزد نیازمند مشاغلی از جنس دانش و فناوری و متفاوت از مشاغل سخت یدی است، اظهار کرد: قطعا این نیاز در حلقه‌های انتهایی فعالیت‌ها پیدا خواهد شد. از این رو حرکت به سوی تکمیل زنجیره‌های ارزش صنعت و معدن می‌تواند راهی برای حل مشکل دانش‌آموختگان در استان باشد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خواستار محیط‌زیست انسانی سالم و به دور از دغدغه برای شهروندان شد و توسعه پایدار را حق تمامی نسل‌ها دانست و گفت: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار ارزیابی آثار محیط‌زیستی طرح‌هاست.

دهقانی‌زاده در پایان بر همین اساس توسعه صنایع جوار معدنی را تنها از مسیر ارزیابی‌های زیست محیطی معرفی کرد و گفت: تصمیم گیری در خصوص ایجاد واحد ورق شرکت چادرملو پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، نیازمند انجام ارزیابی‌های زیست محیطی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده