تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۰۴۵۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مشکلات فرآوری محصولات معدنی در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در استان مجاور سنگبری‌های بسیاری وجود دارد، گفت: به همین دلیل سرمایه‌گذاران رغبت کمتری برای ایجاد واحد سنگبری در استان دارند، با توجه به معادن فعال استان، اگر این واحد‌های فرآوری معدنی در استان احداث شود، درآمد از مواد معدنی حداقل سه برابر و اشتغال نیز دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش می‌متالز، امیر ارسلان سیدین در خصوص وضعیت فرآوری محصولات معدنی در چهارمحال و بختیاری برای درآمدزایی، اظهار کرد: برای فرآوری محصولات معدنی در استان نیاز به ورود سرمایه‌گذار داریم، در زمینه تولید شن و ماسه در استان مشکلی وجود ندارد و عمده افرادی که سنگ لاشه استخراج می‌کنند، برای تبدیل به شن و ماسه است و برای فرآوری در این حوزه با مشکل مواجه نیستیم.

معاون صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه استخراج سنگ تزئینی با کمبود سنگ‌بری برای محصول نهایی مواجه هستیم، در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذار داریم تا بتوانیم ارزش افزوده بیش‌تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان مجاور چهارمحال و بختیاری سنگ‌بری‌های بسیاری وجود دارد، گفت: به همین دلیل سرمایه‌گذاران رغبت کمتری برای ایجاد واحد سنگ‌بری در استان دارند، باتوجه به معادن فعال استان، اگر این واحد‌های فرآوری معدنی در استان احداث شود، درآمد از مواد معدنی حداقل سه برابر و اشتغال نیز دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

سیدین خاطرنشان کرد: برای فرآوری مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری حداقل نیاز به چهار واحد سنگ‌بری و فرآوری سنگ تزئینی در استان داریم و جوابگوی نیاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده