تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۳۰۴۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

از کار افتادن حرکت کشتی‌ها با یک سوئیچ

می متالز - سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با فرستاده عالی رتبه بازرگانی بریتانیا، با اشاره به اینکه نباید به آمریکا اجازه داد که با سواستفاده از تکنولوژی روز حرکت کشتی ها، تولید کارخانه ها و ... را با یک سوییچ از کار بیندازد گفت: انتظار داریم دیگر امضا کنندگان برجام از امضای خود دفاع کنند چرا که در غیر این صورت تمام معاهدات دیگر کشورها به دلیل غلبه آمریکا فاقد ارزش خواهد بود.
از کار افتادن حرکت کشتی‌ها با یک سوئیچ

به گزارش می متالز، محمدرضا مودودی در این دیدار اظهار داشت: معتقدیم اگر ایران به سلامت از این مرحله عبور کند، فصل جدیدی از روابط در دنیا شکل خواهد گرفت و بر همین اساس فضای به وجود آمده از اینستکس را به فال نیک میگیریم.

وی افزود: به رغم ظرفیت های تجاری بالای طرفین، هنوز تراز تجاری ایران و انگلیس نامتوازن است.بر اساس آمار گمرک ایران، صادرات ایران به انگلستان طی ۱۱ ماه جاری حدود ۳۰ میلیون دلار و واردات از این کشور حدود ۷۸۰ میلیون دلار است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به حضور کمرنگ شرکتهای انگلیسی گفت: ۱۲ پروژه شرکتهای انگلیسی در ایران وجود دارد و ایران فضا را برای ادامه و گسترش مناسبات تجاری و سرمایه گذاری فراهم کرده است.

مودودی همچنین پیشنهاد داد با توجه به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا می‌توان با تشکیل گروه کارشناسی مشترک نسبت به بررسی راهکارهای توسعۀ مناسبات اقتصادی دو کشور اقدام نمود که مورد استقبال طرف انگلیسی قرار گرفت.

سیمون پنی، فرستاده عالی رتبه بازرگانی بریتانیا، با تأکید بر پایبندی کشورش به برجام تاکید کرد و ساز و کار پیشنهادی موسوم به اینستکس را ابزاری برای حفظ تجارت با ایران عنوان کرد .

گفتنی است، فرستاده عالی رتبه بازرگانی بریتانیا از حضور یک هیات تجاری انگلیسی در تهران، همزمان با نمایشگاه ایران هلث در سال آینده خبر داد.

عناوین برگزیده