تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۴۸۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش قیمت سنگ آهن داخلی چین

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، قیمت سنگ آهن داخلی چین در این هفته کاهش یافت و در هفته آینده کاهش بیشتری خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، داده‌های اداره ملی آمار چین در روز دوشنبه (۲۹ می) نشان داد تغییرات قیمت سنگ آهن در سراسر چین در هفته گذشته روند نزولی داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۹ می) در شهر تانگشان استان هبی حدود ۱۰ تا ۱۵ یوان در هر تن نسبت به هفته قبل کاهش یافت. همچنین قیمت سنگ آهن در شهر کیان آن و شهرستان کیانشی مستقر در لیائونینگ غربی در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۹ می) کاهش ۱۰ تا ۱۵ یوان در هر تن را نسبت به هفته قبل تجربه کرد. همچین قیمت سنگ آهن در شهر چائویانگ، شهر بیپیائو و شهرستان جیان پینگ مستقر در شرق چین در هفت منتهی به روز دوشنبه (۲۹ می) حدود ۲۰ تا ۳۰ یوان در هر تن نسبت به هفته قبل افزایش یافت.

بررسی قیمت سنگ آهن در تانگشان

فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند کاهش شدید قیمت سنگ آهن وارداتی به تانگشان، کارخانه‌های بزرگ فولاد محلی مستقر در این شهر را قادر ساخت تا قیمت‌های پیشنهادی خود را کاهش دهند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌های پیشنهادی برای سنگ آهن در تانگشان به دلیل عرضه محدود تنها اندکی کاهش یافته است. به نقل از برخی منابع خبری، با توجه به نزولی بودن بازار سنگ معدن وارداتی، قیمت سنگ آهن محلی تانگشان ممکن است در این هفته کاهش یابد.

بررسی قیمت سنگ آهن در لیائونینگ غربی

در این میان تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۹ می) گزارش دادند اکثر معادن و کارخانه‌های مربوط به تولید سنگ آهن، محموله‌های سنگ آهن را در حالی که رویکرد انتظار و مشاهده جو بازار را در پیش می‌گیرند، نگه می‌دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثریت قریب به اتفاق کارخانه‌های پلت سازی مستقر در لیائونینگ غربی به دلیل تلفات بسته باقی مانده اند.

به نقل از برخی تاجران، کارخانه‌های بزرگ فولادی مستقر در لیائونینگ غربی تمایلی به افزایش قیمت خرید نداشتند، زیرا حاشیه سود آن‌ها ضعیف بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌های فولادی مستقر در در چیفنگ مغولستان داخلی، در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۹ می) خرید از لیائونینگ را به دلیل کاهش تولید کاهش دادند. باید توجه داشت که به دلیل ضعیف بودن عرضه و تقاضا، قیمت سنگ آهن محلی ممکن است در این هفته تثبیت شود یا اندکی کاهش یابد.

بررسی قیمت سنگ آهن در شرق چین

معامله گران در روز دوشنبه (۲۹ می) اعلام کردند معادن بزرگ مستقر در شرق چین تولید عادی خود را در هفته گذشته حفظ کردند و تحت فشار اندکی بودند. بررسی‌ها نشان می‌دهد سود کارخانه‌های فولادی پس از هشت دور کاهش قیمت کک بهبود یافت و هیچ برنامه‌ای برای تعمیر و نگهداری یا کاهش تولید در آینده نزدیک ندارند. با این حال باید توجه داشت که تحت تاثیر کاهش شدید قیمت سنگ معدن وارداتی در هفته گذشته، قیمت سنگ معدن محلی در شرق چین ممکن است در این هفته کاهش یابد.

به نقل از چندین منبع خبری، کاهش شدید قیمت سنگ معدن وارداتی از افزایش قیمت سنگ آهن داخلی چین جلوگیری می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد عرضه کم از یک سو معادن را تشویق می‌کند تا پیشنهادات خود را ثابت نگه دارند. از سوی دیگر، کارخانه‌های فولاد همچنان برای کاهش قیمت سنگ معدن تلاش می‌کنند قبل از اینکه سودشان به طور محسوسی بهبود یابد. باید توجه داشت که SMM انتظار دارد قیمت سنگ معدن داخلی چین در این هفته با کاهش بیشتری همراه باشد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده