تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۰۵۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۹ واحد معدنی و صنایع در بردسکن منتظر دریافت تسهیلات هستند

‌می‌متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بردسکن گفت: تعداد ۱۹ واحد معدنی و صنایع در این شهرستان با اندک تسهیلات فعال می‌شوند و در حال حاضر منتظر دریافت این تسهیلات هستند.

به گزارش می‌متالز، سید حسین هاشمی اظهار کرد: از سال گذشته که ۱۹ واحد معدنی و صنعتی شهرستان در ستاد تسهیل برای دریافت تسهیلات به استان معرفی شده‌اند تا کنون علی‌رغم معرفی به بانک‌ها نتوانسته‌اند، تسهیلاتی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ۸۳ معدن دارای مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری داریم افزود: از این تعداد فقط ۳۰ معدن فعال هستند که توانسته‌اند اشتغال بیش از ۴۰۰۰ نفر را فراهم کنند.

هاشمی با اعلام اینکه از اهداف شهرستان جلوگیری از خام‌فروشی در این عرصه است گفت: اکثر معادن این منطقه مس است و دراین راستا بردسکن را به قطب مس شرق کشو تبدیل کرده است.

وی فراوری محصولات استخراج شده معادن را الویت شهرستان نام برد و افزود: به‌زودی مجوز بهره‌برداری از دو واحد فراوری در صنعت مس و آهن در شهرستان صادر می‌شود که پیش‌بینی می‌شود، در یک سال آینده بیش از ۱۰۰۰ نفر دیگر در شهرستان برایشان فرصت شغلی ایجاد شود.

وی این واحد‌ها را در زمینه کنسانتره مس و آهن نام برد و گفت: در حال حاضر در دو معدن مس این شهرستان واحد‌های فراوری فعال شده است و پس از اخذ عیار لازم آن گرفته و بعد از شهرستان خارج می‌شود.

رئیس اداره صمت بردسکن از فعال‌نمودن یک واحد کوره آجرپزی درانابد در صورت اختصاص ۵ میلیارد تومان خبر داد و افزود: پیگیری‌های لازم برای فعال‌سازی این کوره در انابد صورت‌گرفته است که به‌محض دریافت تسهیلات این مجموعه با ظرفیتی بالایی کار و اشتغال زیادی را به وجود خواهد آورد.

وی همکاری مردم در روستا‌های مختلف منطقه که معادن در محدوده آن روستا‌ها فعال است را یادآور شد و اظهار داشت: در چند سال گذشته که خشکسالی در منطقه حاکم است، اگر نبود فعالیت معادن بیشترین بیکاری و مهاجرت را از بردسکن می‌داشتیم و لذا اکنون نه مشکل مهاجرت را در شهرستان داریم و نه اقتصاد مردم شهرستان دچار مشکلاتی حاد شده است.

هاشمی به پرداخت ماهیانه به اهالی یک روستای بردسکن که اکثر آنان در یک معدن اشتغال دارند اظهار داشت: بر اساس برآوردی ماهیانه حدود ۵۰۰ میلیون تومان توسط معدن بابت کارکرد افراد این روستا پرداختی دارد.

رئیس اداره صمت بردسکن از برگزاری همایش مس در پاییز امسال در بردسکن خبر داد و اظهار کرد: بردسکن این ظرفیت را دارد که به‌عنوان مرکز تولید مس شرق کشور بیش از این معرفی گردد.

وی معادن فعال طلا را در شهرستان یادآور شد و افزود: در دو معدن طلای بردسکن که با تولید شمش طلا همراه است بیش از ۳۰۰ نفر به کار اشتغال دارند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده