تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۵۵۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
شهاب‌الدین دلاور:

کار کودکان در معادن ممنوع است

‌می‌متالز - شهاب‌الدین دلاور اعلام کرد از این پس هیچ کودکی در معدن‌ها کار نخواهد کرد و در صورت مشاهده کودکان در معدن، کار معدن متوقف و شخص متخلف مجازات می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان امروز در سفرش به بغلان مطرح کرد که آنان برای معیاری‌شدن استخراج زغال‌سنگ به ۱۴ معدن خصوصی در بغلان، به مدت نه ماه اجازه‌نامه کار توزیع کرده اند.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان می‌افزاید که از این پس استخراج زغال‌سنگ به گونه معیاری و با تجهیزات پیشرفته رفته صورت می‌گیرد.

وی افزود: از این پس هیچ کودکی در معدن‌ها کار نخواهد کرد و در صورت مشاهده‌شدن کودکان در معدن‌ها، کار معدن‌ها متوقف و به شخص متخلف جزا داده می‌شود.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان همچنان گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار تن در معدن‌های کشور مشغول کار هستند و قرار است با استخراج معدن‌های بیش‌تر، در کار ساخت‌وساز و پروژه‌های زیربنایی در کشور نیز چند برابر افزایش بیاید.

پیش از این سازمان بین‌المللی کار در سال اعلام کرد که از شمار کودکان کار در افغانستان آماری نیست؛ اما بر بنیاد آمار سال‌های گذشته نزدیک به ۳.۷ میلیون کودک در افغانستان مصروف کار‌های شاقه بوده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده