تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۶۹۱۱۰
سرویس خبر : انرژی
سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان:

طالبان برای توسعه حوزه نفتی آمو دریا سرمایه گذاری خواهد کرد

‌می‌متالز - سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان گفت افغانستان ۲۰ درصد به صورت مستقل در پروژه حوزه نفتی آمو دریا سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان، در مراسم اهدای کمک‌های بشردوستانه به آسیب دیدگان زلزله اخیر پکتیا گفت: طالبان، پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای و اقتصادی، از جمله سرمایه گذاری در حوزه نفتی آمو دریا را در نظر دارد.

شهاب الدین دلاور در این مراسم که امروز پنج شنبه (۶ اسد/مرداد) برگزار شد، همچنین تأکید کرد که به زودی گفتگو‌ها در رابطه با حوزه نفتی آمودریا، نهایی و در سال نخست ۱۵۰ میلیون دالر در این پروژه سرمایه گذاری خواهد شد.

به گفته شهاب الدین دلاور، افغانستان ۲۰ درصد به صورت مستقل در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد.

شهاب الدین دلاور گفت که پروژه نفت خام حوزه آمو، در داخل کشور انجام خواهد شد، تا از یکسو برای شهروندان نفت فراهم شود و از طرف دیگر بتواند به بیرون از کشور نفت صادر کند.

گفتنی است که در این اواخر، قیمت مواد نفتی به شکل بی پیشینه‌ای در کشور بلند رفته است و از سوی دیگر معیار‌های سختگیرانه اداره نورم و استاندارد کشور باعث محدودیت واردات مواد نفتی از کشور‌های همسایه شده است.

قابل ذکر است که وانگ یو، سفیر چین در کابل که در مراسم اهدای کمک‌های بشردوستانه به آسیب‌دیده‌گان زمین‌لرزه در افغانستان صحبت می‌کرد، گفت که چین به ارزش بیش از ۶۰ هزار دالر کمک‌های بشردوستانه شامل آرد، روغن و برنج و همچنین ۱۴۰ هزار دالر کمک نقدی به آسیب‌دید‌گان زلزله پکتیا فراهم کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده