تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۱
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۰۵۶۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش قیمت مس به دلیل نگرانی‌های اقتصادی

‌می‌متالز - با توجه به نگرانی‌های مداوم در مورد رشد اقتصادی و داده‌های ضعیف ایالات متحده، قیمت مس در بورس فلزات لندن با کاهش همراه شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از zawya، در سه ماه اخیر قیمت مس در بورس فلزات لندن پس از افزایش ۱.۲ درصدی در روز دوشنبه (۵ ژوئن)، در معاملات رسمی روز سه شنبه (۶ ژوئن) با ۰.۲ درصد کاهش به ۸۳۲۱ دلار در هر تن رسید.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) اعلام کردند به دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد رشد اقتصادی پس از داده‌های ضعیف ایالات متحده و سیگنال‌های فنی نزولی که معامله گران را تشویق به فروش کرد، قیمت مس در روز سه شنبه سقوط کرد.

Ole Hansen رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو در کپنهاگ گفت: داده‌های ضعیفی که در روز سه شنبه (۶ ژوئن) از ایالات متحده داشتیم نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده در نهایت تضعیف خواهد شد.

Ole Hansen رئیس استراتژی کالا در ادامه تصریح کرد: اگر هنگام تصمیم گیری سرمایه گذاری خود روی اقتصاد کلان تمرکز دارید، احتمالاً در حال حاضر روی حصار نشسته اید و اگر رشدی هم صورت گیرد کوتاه مدت خواهد بود.

معامله گران در روز سه شنبه (۶ ژوئن) گزارش دادند داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه (۵ ژوئن) نشان داد که بخش خدمات ایالات متحده در ماه می‌به سختی رشد کرد، زیرا سفارش‌های جدید کاهش یافت و قیمت‌های پرداخت شده توسط شرکت‌ها برای خرید‌های جدید را به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رساند.

Ole Hansen رئیس استراتژی کالا همچنین اظهار کرد: پس از اینکه قیمت مس در بورس فلزات لندن طی دو روز گذشته نتوانست از سطح فنی کلیدی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود عبور کند، فروشندگان سهام دوباره سطح بالای قیمت را در بازار به دست آورده اند.

 Ole Hansen در ادامه تصریح کرد: جهشی که تا کنون در قیمت مس در بورس فلزات لندن ایجاد شده، یک جهش ضعیف در یک روند نزولی بوده است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) اعلام کردند قیمت مس از زمان رسیدن به کمترین میزان خود در شش ماه اخیر در ۲۴ می، حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، در شانگهای، قیمت مس برای مدت کوتاهی به بالاترین حد خود در نزدیک به چهار هفته گذشته رسید. باید توجه داشت که افزایش قیمت مس در شانگ‌های به این امید بود که چین اقدامات حمایتی اقتصادی بیشتری را اعلام کند که تقاضای فلزات را افزایش دهد.

Ole Hansen رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو در کپنهاگ گفت: برخی از سرمایه گذاران در مورد چین بدبین بودند، زیرا خوش بینی در اوایل سال به ناامیدی منجر شد و میزان تقاضا در این کشور نتوانست به شدت بهبود یابد.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) اعلام کردند در میان سایر فلزات، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز سه شنبه (۶ ژوئن) به ۲۲۱۸.۵۰ دلار در هر تن رسید که نسبت به روز قبل با افت ۱.۱ درصدی در فعالیت رسمی همراه بود. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت نیکل در روز سه شنبه (۶ ژوئن) در بورس فلزات لندن به ۲۱۱۲۵ دلار در هر تن رسید که نسبت به روز قبل با افزایش ۱.۱ درصدی همراه بوده است.

به نقل از برخی معامله گران، قیمت روی در بورس فلزات لندن در روز سه شنبه (۶ ژوئن) به ۲۲۹۶ دلار در هر تن رسید که نسبت به روز قبل افزایش ۰.۳ درصدی را تجربه کرده است. باید توجه داشت که قیمت سرب در بورس فلزات لندن در روز سه شنبه (۶ ژوئن) در محدوده ۲۰۲۸ دلار در هر تن بود که نسبت به روز قبل بدون تغییر بوده است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۶ ژوئن) اعلام کردند قیمت قلع در بورس فلزات لندن در روز سه شنبه (۶ ژوئن) به ۲۱۱۲۵ دلار در هر تن افزایش یافت. این در حالی است که قیمت قلع در بورس فلزات لندن در روز سه شنبه با افزایش ۵.۵ درصدی نسبت به روز قبل همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده