تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۰۵۷۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه گذاری‌هایی که فولاد هرمزگان را یکه تاز می‌کند

‌می‌متالز - شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از سهامداران شرکت دانش بنیان ایریسا بر توسعه سرمایه گذاری‌ها در این حوزه تاکید دارد تا بتواند با صرفه جویی ارزی و تامین نیاز‌های خود به بهره وری بیشتر دست پیدا کند، موضوعی که به طور مستقیم بر افزایش توان رقابتی این شرکت در بازار‌های صادراتی نقش دارد.

به گزارش می‌متالز، تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در چند سال اخیر علاوه بر آنکه منجر به افزایش اشتغال در این بخش شد و همچنین تامین نیاز شرکت‌های صنعتی از جمله شرکت‌های فولادی شد. در این میان، اما شرکت‌های فولادی در تلاش هستند تا با افزایش همکاری‌های خود با شرکت‌های دانش بنیان نیاز خود به واردات را کم کرده و صرفه جویی ارزی را محقق کنند.

در میان شرکت‌های فولادی، فولاد هرمزگان با برنامه ریزی مشخص در این مسیر گام برداشته تا بتواند با افزایش تعاملات خود با شرکت‌های دانش بنیان عمده نیاز‌های خود به تامین قطعات و تکنولوژی را تامین کند. در این زمینه شاید فولاد هرمزگان در چند سال اخیر به نتایج خوبی دست پیدا کرده که باعث شده این مسیر ادامه دار شده و سرمایه گذاری‌های لازم در این بخش را داشته باشد.

شاید نتیجه سرمایه گذاری فولاد هرمزگان در شرکت‌های دانش بنیان را می‌تواند در افزایش تولید و رکورد زنی‌های این مجموعه دید.

در راستای اهمیت این موضوع فولاد هرمزگان سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان را یک الزام می‌داند و با حضور در شرکت ایریسا این مهم را محقق کرده است. البته فولاد هرمزگان در کنار فولاد مبارکه در جمع سهامداران این شرکت قرار گرفته تا بتواند نیاز‌های موجود در صنعت فولاد را برطرف کند. اما این سرمایه گذاری چه نتیجه‌ای برای فولاد هرمزگان به همراه دارد؟

حضور فولاد هرمزگان به عنوان یکی از سهامداران ایریسا باعث می‌شود تا علاوه بر افزایش همکاری میان این مجموعه و شرکت‌های دانش بنیان، نیاز‌های خود را شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان تامین کند. درواقع این حضور باعث می‌شود تا تامین مالی مجموعه دانش بنیان ایریسا انجام و آن پروژه یا طرح سریع‌تر به نتیجه برسد.

این حرکت فولاد هرمزگان به معنای آن است که به جای ایجاد پل ارتباطی به سراغ سرمنشا ماجرا رفته تا با سهامداری یک مجموعه دانش بنیان در این حوزه نیز بتواند عملکردی تخصصی داشته باشد.

فولاد هرمزگان در مسیر تبدیل شدن به قطب فولادی کشور است و با توجه به دسترسی به آب‌های آزاد می‌تواند نقش مهمی در افزایش صادرات و توسعه بازار‌های صادراتی داشته باشد، اما موفقیت در این بخش نیازمند افزایش توان رقابتی است و حالا فولاد هرمزگان در تلاش است با کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری در این مسیر حرکت کند.

در دو سال اخیر و رکورد زنی‌های پی در پی، فولاد هرمزگان توانمندی خود به بازار داخلی و صادراتی را ثابت کرده است، اما در حال حاضر نقشه راه تدوین شده این مجموعه به صورتی است که در نهایت به افزایش بهره وری ختم می‌شود و فولاد هرمزگان سعی بر آن دارد تمامی فاکتور‌های موثر در این زمینه را از آن خود کند.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده