تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۰۶۱۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بازار ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / چرا بازار سرمایه عقب نشینی کرد؟

‌می‌متالز - انتشار برخی اخبار در روز شنبه به شدت بر بازار سرمایه تاثیر گذار بود؛ روز یکشنبه با بازار بهتری مواجه بودیم و امروز پیرو پیش بینی‌های که در مورد ریزش دلار در بازار غیر رسمی شد شاهد ریزش ۶۲ هزار واحدی در بازار سرمایه هستیم.

به گزارش می‌متالز، علی جبل عاملی، کارشناس بازار سرمایه در مورد ریزش‌های اخیر بازار گفت: اخبار هفته گذشته باعث ایجاد نوسان به خصوص برای سهم‌های بزرگ در هفته جاری شد.

وی گفت: برای مثال گزارشاتی که در هفته گذشته از ذوب آهن و خودرو، منتشر شد بیشتر از این که بر خود سهم اثر داشته باشد جو کلی بازار را تحت تأثیر قرار داد. شفاف سازی خودرو در خصوص مطالبات خود از دولت و افزایش سرمایه وبصادر از محل آورده نیز عوامل دیگری بودند که موجب تردید سرمایه‌گذاران شد. نکته دیگر بحث کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی است که با توجه به تحولات سیاسی که در حال وقوع است و اخبار مثبتی که از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود موجب عقب نشینی بازار سرمایه شده است.

جبل عاملی ادامه داد: با توجه به برگشت دلار به کانال ۴۸ هزار تومان پیش بینی می‌شود شاهد بازار بهتری باشیم. همچنین عرضه‌ها کمتر و تقاضا مناسب‌تر باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که دید سرمایه گذاران پس از ریزش اردیبهشت ماه کوتاه مدت شده و با هر تکانه و خبری سعی در شناسایی سود دارند تا بتوانند با دید کوتاه مدت وارد شوند.

وی بیان کرد: قیمت‌های کنونی به نقطه جذابیت خود رسیده‌اند و ثبات نسبی قیمت دلار نشان از آن دارد که دلار به راحتی نمی‌تواند از کانال‌های فعلی خود ریزش داشته باشد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده