تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۳۰۶۲۰۲
سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران خبر داد:

معرفی سامانه جذب صمت از سوی وزارت علوم به انجمن‌های علمی کشور

‌می‌متالز - سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران از ارسال نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به روسای انجمن‌های علمی کشور با هدف معرفی و جلب مشارکت آنان در جمع‌سپاری‌های وزارت صمت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «سیدعلیرضا شجاعی» سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران، با بیان اینکه سامانه جمع‌سپاری ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت با عنوان اختصاری «جذب صمت» با راهبری دانشگاه صنایع و معادن ایران برای نخستین‌بار در وزارت صمت طراحی و اجرا شد، گفت: این وزارت‌خانه فرصت‌های نوینی را با هدف گسترش حکمرانی مردمی و شنیده شدن مؤثرتر صدای تمامی ذینفعان بخش صمت، همچون فعالان اقتصادی، نخبگان و دانشگاهیان، کارشناسان و خبرگان دستگاه‌های اجرایی و سایر قوا و نیز عموم مردم در فرآیند‌های سیاست‌گذاری وزارت صمت ایجاد کرده که نمونه برجسته آن سامانه جذب صمت است.

وی ارتباط با جامعه ذینفعان را مهم برشمرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از ذینفعان مهم این سامانه، دانشگاهیان و نخبگان هستند، لذا مکاتباتی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام دادیم.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران اضافه کرد: در این راستا کمیسیون انجمن‌های علمی آن وزارت‌خانه، طی نامه‌ای به روسای انجمن‌های علمی کشور، ضمن معرفی سامانه جمع‌سپاری ذینفعان بخش صنعت، معدن و تجارت، از آنان خواست تا با مراجعه به سامانه جذب صمت، در خصوص موضوعاتی که در این سامانه قرار می‌گیرد ایده‌ها و نظراتشان را ثبت کنند.

شجاعی همچنین گفت: این‌گونه تعاملات قطعا در ارتقای کیفیت قاعده‌گذاری در نظام مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت موثر خواهد بود.

یادآور می‌شود، سامانه جذب صمت به نشانی jazb.mimt.gov.ir اواخر فروردین‌ماه سال‌جاری، در مراسمی با حضور «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت، تشکل‌های بخش خصوصی و نمایندگانی از دانشگاه‌ها و اندیشکده‌ها به‌صورت رونمایی شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده