تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۰۶۵۶۸
سرپرست دانشگاه صنایع و معادن خبر داد:

انتشار جدیدترین کتب صنعتی معدنی و تجاری در دستور کار دانشگاه صنایع و معادن ایران

‌می‌متالز - سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران از رویکرد جدید انتشارات این دانشگاه و انتشار جدیدترین کتب صنعتی معدنی و تجاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «سیدعلیرضا شجاعی» سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران از احیای مجدد انتشارات این دانشگاه خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر چندین ماهه موفق شدیم پس از چندین سال وقفه، مجددا پروانه نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتشارات دانشگاه در گذشته کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف به چاپ رسانده بوده، افزود: برخی از کتب تخصصی این دانشگاه به ویژه در حوزه معدن همچون کتاب‌های طراحی معادن روباز، اصول مهندسی معدن، مروری بر مسائل مکانیک سنگ و کتاب پاشش رنگ‌ها هنوز به‌عنوان مرجع در تعدادی از دانشگاه‌های کشور مورد استفاده و تدریس قرار می‌گیرد و حتی بعضا از منابع کنکور کارشناسی ارشد و دکتری است.

سرپرست دانشگاه صنایع و معادن ایران با بیان اینکه کشور در تولید دانش و تولید محتوا در حوزه‌های تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری ضعف جدی دارد، تاکید کرد: رویکرد انتشارات دانشگاه صنایع و معادن ایران پرداختن به مباحث نوین و در عین حال کاربردی در بخش صمت مانند کاربرد فناوری‌های نو و آینده پژوهی در این بخش از یک‌سو و فرهنگ‌سازی و ایجاد جذابیت مباحث صنعتی و معدنی و تجاری برای عموم جامعه در جهت شناخت و امیدآفرینی از سوی دیگر است.

وی اضافه کرد: ما در کشورمان تجربه‌های موفق و فعالیت‌های تولیدی و تجاری و مدیریتی ارزشمندی داشته‌ایم که متاسفانه کمتر مستند شده‌اند. به همین جهت اغلب از کتاب‌های ترجمه شده خارجی برای بیان نمونه‌ها استفاده می‌کنیم.

شجاعی همچنین گفت: بر همین اساس، یکی از برنامه‌های دانشگاه صنایع و معادن مستندسازی و انتشار تجربه‌ها و الگو‌های موفق مدیران و بنگاه‌های ایرانی است.

گفتنی است، دانشگاه صنایع و معادن ایران طی فراخوانی از تمامی مدیران صنعتی، معدنی و تجاری کشور، بنگاه‌های بزرگ و متوسط و کوچک که تجربه‌های ارزشمندی دارند، همچنین اساتید و فرهیختگانی که تحقیقات کاربردی در مباحث نوین مدیریتی و فناوری در بخش صمت داشته‌اند و دانش‌آموختگان دانشگاه خود که تمایل به چاپ کتب خود دارند دعوت کرده تا با انتشارات این دانشگاه همکاری کنند.

در این راستا، علاقمندان می‌توانند با شماره تلفن ۲۲۸۳۰۲۲۲-۰۲۱ انتشارات دانشگاه صنایع و معادن ایران تماس بگیرند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده