تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۳۰۶۴۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمیدرو، معادن کوچک‌مقیاس را احیا می‌کند

‌می‌متالز - مدیر طرح‌های زیربنایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ایمیدرو با هدف توسعه زیربنا‌ها و اولویت قرار دادن مجتمع‌های معدنی و احیای معادن کوچک مقیاس، فعالیت خود را در استان‌های مختلف انجام و تا حد ممکن اعتبارات لازم برای این طرح‌ها را در اختیار استان قرار می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، منصور هنردوست گفت: ایمیدرو با هدف توسعه زیربنا‌ها و اولویت قرار دادن مجتمع‌های معدنی و احیای معادن کوچک‌مقیاس، فعالیت خود را در استان‌های مختلف انجام و تا حد ممکن اعتبارات لازم برای این طرح‌ها را در اختیار استان قرار می‌دهد.

مدیر طرح‌های زیربنایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری ایمیدرو در استان‌ها به همت مدیران استانی بستگی دارد که تا چه اندازه طرح‌های اجرایی و عملیاتی را به سازمان ارسال کنند و برای دریافت بودجه پیگیر باشند.

وی افزود: مجتمع معدنی باباحیدر با داشتن ۱۶ محدوده معدنی اولویت استان چهارمحال و بختیاری است که تا کنون ۱۰ میلیارد تومان به این مجتمع تزریق و اجرای پروژه آغاز شده است.

هنردوست با اشاره به بازدید از ۲ پروژه سنگ لاشه شهرکرد و کمربندی مجتمع معدنی ۲ شهرکرد، بیان کرد: این موارد پس از بررسی‌های لازم وارد فاز مطالعاتی می‌شوند و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی و زیرسازی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محدوده کج‌دمی در شهرستان بروجن ذخیره سنگ مطلوبی دارد، تصریح کرد: مطالعات حوزه برق و راه این پروژه تمام شده است، اما معارضانی دارد که باید رفع شود و یا بخشی از مسیر منتهی به آن تغییر کند.

هنردوست ادامه داد: ۵ کیلومتر خط برق جدید باید برای این محدوده احداث شود و ۵ کیلومتر نیز باید تعویض کابل صورت گیرد همچنین فاز مطالعاتی این پروژه امسال به پایان و به مرحله ابلاغ می‌رسد.

وی با اشاره به تعطیلی معادن جونقان اظهار داشت: این معادن از سنگ خوبی برخوردار است، ولی به دلیل برخی مشکلات اجتماعی معادن قادر به فعالیت نیستند و باید برای احیای این معادن در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده