تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۴۲۴
کد خبر: ۳۰۶۵۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده اهواز در مجلس از تاثیرگذاری فولادسازی بر استان خوزستان و کشور خبرداد

اشتغالزایی و رونق اقتصادی دستاورد چشمگیر فولاد اکسین

‌می‌متالز - نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی از نقش تاثیرگذار فولاد اکسین بر اقتصاد و اشتغال استان خوزستان و کشور خبرداد.

به گزارش می‌متالز، سیدکریم حسینی از نقش برجسته فولاد اکسین در تولید، اشتغالزایی و رونق اقتصادی این شرکت بزرگ فولادسازی خبر داد و گفت: فولاد اکسین اکنون در اهواز با قدرت در حال فعالیت است و نقش برجسته‌ای در توسعه استان خوزستان و کشور دارد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از فولادسازی‌ها بدلیل جانمایی غلط، باعث چالش و بحران برای منطقه فعالیت خود شده اند گفت: فولاد اکسین در خوزستان قرار دارد و خوزستان فاصل‌های با دریا ندارد، بنابر این بهانه‌ای بدست افراد مغرضی نمی‌دهد که می‌خواهند صنعت و تولید را زیر سوال ببرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه فولاد اکسین خوزستان تنها چندین کیلومتر با دریا فاصله دارد گفت: در واقع قرارگرفتن صنایع فولادسازی همچون فولاد اکسین و فولاد خوزستان که صنایعی آب بر هستند، در این نقاط جغرافیایی از پیش مطالعه شده است و هیچ مشکلی برای مردم و منطقه به وجود نمی‌آورد.

وی با ابراز خرسندی از تولیدات انحصاری فولاد اکسین گفت: خوشبختانه فولاد اکسین یکی از شرکت‌های موفق در تولید ورق‌های عریض است، ورق‌هایی که ما در کشور نداشتیم و برای تولید آن‌ها بشدت به خارج وابسته بودیم.

حسینی از خط تولید موفق و کارآمد فولاد اکسین خبرداد و گفت: فولاد اکسین با تولید انبوه و با کیفیت توانسته بخوبی تأمین‌کنندهٔ نیاز‌های داخل باشد و کیفیت و کمیت تولیدات فولاد اکسین به اندازه‌ای بود که همواره برای صادرات آمادگی و ارزآوری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه فولاد اکسین از جمله شرکت‌هایی است که از سوددهی قابل قبولی برخوردار است گفت: عملکرد فولاد اکسین در حوزه مالی به اندازه‌ای تاثیرگذار بوده که توانسته بازار سرمایه را تحت تاثیر عملکرد خود قراردهد و برای سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه جذابیت داشته است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، حفظ فرصت‌های شغلی اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: در شرایطی که شاهد تعطیلی بنگاه اقتصادی و بیکار شدن کارگران هستیم، فولاد اکسین توانسته فرصت‌های شغلی را حفظ کند و باعث شود مردم منطقه که در فولاد اکسین مشغول بکار هستند، بدلیل اشتغال پایدار بتوانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

وی از طرح‌های توسعه‌ای فولاد اکسین اهواز خبرداد و گفت: بتازگی درجریان سفراستانی رییس جمهوری به خوزستان، کلنگ فاز دوم فولادسازی اکسین زده شد تا بیکاران خوزستان امیدوار به یافتن اشتغالی پایدار شوند.

حسینی با اعلام اینکه فاز دوم فولاد اکسین در مرحلهٔ مقدماتی ساخت است گفت: امیدوارم با راه اندازی فاز دوم، فولاد اکسین بتواند تولید خود را رونق بیشتری بدهد تا هم نقطه امیدی برای اقتصاد کشور باشد و هم فرصت‌های جدید اشتغال برای جوانان استان خوزستان ایجاد کند.

منبع: پول نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده