تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۸
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۰۶۸۵۰
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه حمل‌ونقل و زیربنا‌های کشور خبر داد؛

آغاز ریل‌گذاری راه آهن خاش-ایرانشهر

آغاز ریل‌گذاری راه آهن خاش-ایرانشهر
‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز راه آهن زاهدان-چابهار، عملیات روسازی راه آهن خاش- ایرانشهر و عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم محور ریلی زاهدان- خاش آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور صبح امروز در سفر به استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات ریل‌گذاری راه آهن چابهار- زاهدان حدفاصل خاش تا ایرانشهر به طول ۱۵۰ کیلومتر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در راستای تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب شرق کشور و مسیر ریلی زاهدان-چابهار، عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم محور ریلی زاهدان- خاش به طول ۳۳ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان نیز آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از راه آهن چابهار-زاهدان بازدید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی دولت تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب در شرق کشور و توسعه مناطق کم برخوردار است که در قالب دو پروژه در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۶۶ درصد است و طبق برنامه زمان بندی ظرف یک ماه آینده عملیات حفاری تونل‌های مسیر در ۴۰ دستگاه و عملیات اجرایی ۱۳۸ دستگاه پل بزرگ آن به اتمام می‌رسد.

خادمی با اشاره به بهره برداری از راه آهن زاهدان-خاش اظهار کرد: کل مسیر ریلی زاهدان تا چابهار ۶۲۸ کیلومتر است و عملیات زیرسازی ۴۷۸ کیلومتر نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال انجام است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اولویت بندی اجرا و بهره برداری کل محور از اتمام عملیات اجرایی مسیر تا پایان سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: به منظور اتمام عملیات اجرایی بخش‌های باقیمانده این مسیر ریلی ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی همچنین در خصوص برنامه اجرایی بخش‌های دیگر کریدور ریلی شمال-جنوب در شرق کشور توضیح داد و گفت: قرارداد ساخت مسیر ریلی زاهدان به سمت میلک با اعتبار ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منعقد شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. ادامه مسیر به سمت بیرجند و در نهایت یونسی نیزدر ۲۳ قطعه اجرایی تعریف شده است که مناقصه بیشتر قطعات برگزار شده است و ظرف دو ماه آینده پیمانکار کل ۹۰۰ کیلومتر مشخص شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و بدین ترتیب یک تحول بزرگ در ساخت خطوط ریلی کشور آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین طول بزرگراه‌های در دست ساخت استان سیستان و بلوچستان را ۶۱۶کیلومتر اعلام کرد و افزود: برنامه اجرایی بخش بزرگراهی تکمیل ۱۹۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در این استان است و عملیات اجرایی کلیه محور‌های منتهی به مرکز استان در حال اجرا است و به منظور تکمیل آن‌ها اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

خادمی تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان سیستان و بلوچستان را بخش دیگری از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در این منطقه از کشور دانست و گفت: این کریدور از شرق دریای عمان تا غرب خلیج فارس امتداد دارد از ۵ استان کشور عبور می‌کند. ۳۱۲ کیلومتراز این کریدور در استان سیستان بلوچستان واقع شده است که عملیات اجرایی ۷۸ کیلومتر آن به اتمام رسیده و زیر عبور قرار دارد وعملیات اجرایی در بخش‌های دیگر نیز با روند خوبی در حال اجرا است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت