تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۳۰۶۹۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دو ماه نخست امسال محقق شد؛

رشد ۴۳ درصدی راه‌اندازی واحد‌های صنعتی در زنجان

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی دو ماهه نخست امسال، تعداد واحد‌های صنعتی راه‌اندازی شده در استان زنجان از رشد ۴۳ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی‌منفرد در رابطه با احیای واحد‌های راکد صنعتی در استان زنجان، اظهارکرد: راه‌اندازی واحد تولید الیاف نخ فرش ماشینی و پروپلین پس از ۱۰ سال تعطیلی طی این مدت انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد مواد اولیه این واحد در اختیار بهره‌بردار جدید قرار گرفت، افزود: با آغاز به کار واحد تولیدی مشکلات و معایب این کارخانه مرتفع شد و با اشتغال ۴۸ نفر فاز اول این مجموعه راه‌اندازی شده است.

گلشنی‌مفرد با بیان اینکه ظرفیت تولیدی این مجموعه ۱۰ تن در روز است، افزود: سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی و گره‌گشایی از مشکلات در ستاد رفع موانع تولید استان، این واحد را در مسیر احیاء قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: معرفی پتانسیل‌های شرکت‌های راکد اقدام دیگری است که بتوانیم این مجموعه‌ها را در سطح کشور و در سطح استان معرفی کنیم.

گفتنی است احیای واحد‌های راکد صنعتی استان در زمره اقدامات ارتقای بهره‌وری استان بوده که در کنار سرمایه‌گذاری‌های قابل اجرا، تامین‌کننده سرمایه‌گذاری مورد نیاز استان برای تحقق رشد ارزش‌افزوده بخش صنعتی مورد هدف است.

به گفته مسوولان صمت استان زنجان، در سال‌جاری ۹ واحد راکد در استان شناسایی و تلاش برای احیای آن‌ها در جریان است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده