تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۰۶۹۸۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

واکنش میرسلیم به ورود خودرو‌های خارجی/ واردات تفاله‌های دیگران برخلاف خدمتگزاری است

‌می‌متالز - تصویب لایحه واردات خودرو‌های کارکرده امروز ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. واردات خودرو‌های خارجی باعث واکنش بسیاری از نمایندگان همچون میرسلیم شد.

به گزارش می‌متالز، تصویب لایحه واردات خودرو‌های کارکرده امروز باعث ایجاد واکنش‌های مختلفی از سوی نمایندگان شده است.

میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی امروز درباره واردات خودرو‌های کارکرده واکنش نشان داد و گفت: هزینه کردن ارزی که با مصیبت فراوان و خامفروشی یا شبه خامفروشی عایدمان می‌شود، برای واردات خودرو، آن هم تفاله‌های دیگران، برخلاف خدمتگزاری به مردم است.

تصویب لایحه واردات خودرو‌های کارکرده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ماده واحده لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده با عمر حداکثر پنج سال از زمان ترخیص از گمرک، موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (۲۸ خرداد) با لایحه ماده واحده دو فوریتی واردات خودروی کارکرده موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، ۳ ماده شامل مواد ۱۱ تا ۱۳ به قانون ساماندهی بازار خودرو مصوب ۱۴۰۰ مجلس افزوده می‌شود.

مطابق تبصره یک ماده ۱۱ قانون ساماندهی بازار خودرو امکان واردات خودروی کارکرده مجاز می‌شود که در این صورت، الزامی که در بند‌های ۳ و ۴ قانون موجود مبنی بر انتقال فناوری همزمان با واردات خودرو، حذف می‌شود.

در تبصره ۲ این ماده عمر خودرو‌های وارداتی کارکرده حداکثر پنج سال لحاظ شده است. آیین نامه اجرایی این ماده را نیز وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی، گمرک ایران و سازمان‌های استاندارد و حفاظت محیط زیست تدوین کرده و ظرف یک ماه از زمان لازم الاجرا شدن قانون در هیأت دولت به تصویب می‌رسد.

همچنین بر اساس ماده ۱۲ قانون ساماندهی بازار خودرو (بعد از تایید شورای نگهبان) تبصره ۶ ماده واحده قانون چگونگی محاسبه و وصول حقوق گمرکی و سود بازرگانی و مالیات انواع خودرو و ماشین آلات راهسازی وارداتی و ساخت داخل مصوب ۱۳۷۱ اصلاح شده و تبصره ۸ این ماده واحده حذف می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده