تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۰۷۲۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان بوشهر مطرح کرد؛

ابلاغ ۱۵۴ مصوبه جهت رفع موانع تولید استان بوشهر به دستگاه‌های اجرایی/ شناسایی ۸۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی در شهرستان دشتی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر از ابلاغ ۱۵۴ مصوبه جهت تسهیل گری ورفع موانع و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون، به دستگاه‌های اجرایی خبرداد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، ضمن بیان مطلب فوق گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون و در راستای تحقق شعار سال (مهارتورم و رشد تولید) تعداد ۱۶ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مستقیم مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به‌همراه ۱۵۴ مصوبه جهت رسیدگی ویژه به مشکلات تولید کنندگان استان بوشهر تشکیل شده است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب اجرای بیش از ۸۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل در سال گذشته، افزود: در بازه زمانی مذکور هم با پیگیری‌های مستمر دبیرخانه کارگروه تسهیل تاکنون، بیش از ۵۰ درصد مصوبات با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های دولتی اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

مدیرکل صمت استان بوشهر اضافه کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل به‌عنوان ابزاری مناسب جهت رسیدگی به موضوعات و مشکلات بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در حوزه صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و ... در سال‌جاری به مشکلات ۱۳۵ پرونده به‌صورت ویژه رسیدگی و تصمیم‌گیری کرده است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل جلسات کارگروه تسهیل به‌منظور احیای واحد‌های راکد، ایجاد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال و سایر موارد یادآور شد: در ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، موضوعات مطرح شده شامل ۶۳ درصد در زمینه پیگیری تسهیلات جهت تامین منابع مالی سرمایه در گردش و ثابت، ۱۶ درصد امهال بدهی معوق بانکی، ۷ درصد امور زیربنایی نظیر تأمین آب و برق و گاز، ۳ درصد تامین زمین مورد نیاز و ۱۱ درصد مجوز تاسیس و استعلامات لازم از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوطه بوده است.

شناسایی ۸۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی در شهرستان دشتی

صفوی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی در سطح شهرستان دشتی شناسایی شده، تاکید کرد: در حال حاضر، مزیت‌های معدنی خوبی در سطح شهرستان وجود دارد که باید از این ظرفیت برای اشتغال جوانان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه وجود مجتمع‌های معدنی، شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی باعث شده زیر ساخت‌های شهرستان توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: بزرگترین واحد تولیدی آهک در خاورمیانه افتتاح شد که سالانه ۷۵ هزار تن ظرفیت تولید دارد و محصول این شرکت به کشور اتریش و آلمان صادر می‌شود.

مدیر کل صمت استان بوشهر از بازدید طرح صنعتی فروسیلیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در شهرستان دشتی و با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد و اضافه کرد: طرح تولید «فروسیلیسیم با سیلیکون بیش از ۵۵ درصد وزنی» متعلق به شرکت تجارت و توسعه مواد معدنی امید لیان با پیش‌بینی اشتغال ۱۴۰ نفر در محل شهرک صنعتی دشتی، در حال افزایش تولید و پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی است

وی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات صنایع از طریق تشکیل جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید‌های میدانی، جلسه با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و ... از جمله موارد مهم در راستای ایجاد طرح‌ها و کمک به توسعه و گسترش بنگاه‌های اقتصادی است.

رسیدگی به ۲۶۱۷ درخواست مردمی از طریق سامانه پاسخگویی (۱۲۴)

صفوی در ادامه از رسیدگی به ۲۶۱۷ مورد درخواست و شکایات مردمی در حوزه صمت از طریق سامانه یکپارچه پاسخگویی (۱۲۴) در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، از مجموع ۲۶۱۷ مورد درخواست مردمی (از طریق سامانه یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴) به تعداد ۸۰۶ مورد از طریق آگاهی و انجام راهنمایی‌های لازم، پاسخ داده شده است.

با اشاره به استمرار فعالیت مرکز یکپارچه پاسخگویی (۱۲۴) در استان بیان کرد: طی مدت زمان مذکور، ۸۹۲ مورد در حوزه معاونت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تعداد ۳۵۶ مورد در حوزه اداره طرح و برنامه، تعداد ۴۲۶ مورد در حوزه معاونت امور صنایع و معادن و تعداد ۱۳۷ مورد در حوزه امور بازرگانی و توسعه تجارت در سامانه مذکور و ارجاع سیستمی به کارشناسان مربوطه جهت پیگیری لازم ارسال شده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و به‌منظور تسهیل در رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی به مبادی نظارتی جهت بررسی و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات از واحد‌های کسب‌وکار شامل صنفی، تولیدی و خدماتی، صنعتی، مرکز سامانه یکپارچه پاسخگویی (۱۲۴) آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و شکایات مردمی در حوزه صمت است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده