تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۰۶۹۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بازدید استاندار سمنان از دو واحد صنعتی؛

احیای یک واحد تولیدی در سمنان پس از ۱۳ سال/ اجرای طرح «تام» برای حمایت از واحد‌های تولیدی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سمنان اعلام کرد که یک واحد تولید کاشی در شهرستان سمنان پس از ۱۳ سال، احیا و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش می‌متالز، «یادگار احمدی» مدیرکل صمت استان سمنان در حاشیه بازدید از تعدادی واحد صنعتی این استان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: کارخانه کاشی سمند در شهرستان سمنان پس از ۱۳ سال تعطیلی مجدد احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی تصریح کرد: کارخانه کاشی سمند پس از سال‌ها تعطیلی و با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و ستاد احیا واحد‌های راکد استان، توسط شرکت هفت آسمان احیا و به چرخه تولید بازگشت.

مدیرکل صمت استان با بیان اینکه خط تولید فعلی این مجموعه با به‌کارگیری ۷۶ نفر پرسنل و با ظرفیت تولید ۵ هزار متر مربع کاشی در روز در حال فعالیت است، اضافه کرد: این واحد تولیدی که در شهرک صنعتی سمنان مستقر بوده، شامل طرح توسعه نیز است که در آینده نزدیک، زمینه اشتغال بالغ بر ۴۰ نفر دیگر را فراهم می‌سازد.

بازدید استاندار سمنان از دو واحد صنعتی

از سوی دیگر، «سیدمحمدرضا هاشمی» استاندار سمنان به همراه مدیرکل صمت استان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و به‌منظور بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی شهرستان سمنان، از شرکت نشاسته و گلوکز پانیذ و شرکت فروغ آریا گستر بازدید کرد.

شرکت نشاسته و گلوکز پانیذ در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع در شهرک صنعتی سمنان واقع شده و زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم آورده است که کمبود نقدینگی و تامین آب از مشکلات این واحد صنعتی است.

شرکت فروغ آریا گستر تولید کننده لوازم آرایشی با ظرفیت اسمی ۴۹۴ تن در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در شهرک صنعتی سمنان واقع شده که زمینه اشتغال ۸۰ نفر را ایجاد کرده است.

گفتنی است، استاندار سمنان به اتفاق اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پس از بازدید از این دو واحد صنعتی، در هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد به‌بررسی مشکلات و درخواست‌های واحد‌های تولیدی استان پرداختند.

رشد تولید در واحد‌های تولیدی استان سمنان با چاشنی «تام»

همچنین «حمیدرضا قدس» معاون امور صنایع اداره کل صمت استان سمنان اعلام کرد که با اجرای طرح «تام» در استان، به بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی استان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به امضای تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری فی ما بین وزارت صمت، بانک ملی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، طرح تام به منظور تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی اجرا می‌شود.

معاون امور صنایع اداره کل صمت استان سمنان افزود: این طرح در راستای کمک به تامین مالی پروژه‌ها و واحد‌های دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت انجام و به واحد‌های تولیدی متقاضی تسهیلات در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش پرداخت می‌شود و واحد‌های تولیدی متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت khedmat.mimt.gov.ir بخش تامین مالی - تسهیلات تام، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به برنامه ابلاغی وزارت صمت، اولویت اصلی تخصیص برای پرداخت تسهیلات و تامین مالی مرتبط با طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام پیشران و گلوگاهی، فعال کردن ظرفیت خالی و افزایش راندمان تولید و واحد‌های راکد صنعتی و معدنی، تعمیق ساخت داخل و تامین مالی اصناف تولیدی است.

قدس همچنین گفت: در سال گذشته و بر اساس اعلامی بانک‌های عامل استان، بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی استان پرداخت شده و در سال جاری نیز پس از ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه و آغاز فرآیند ثبت‌نام، به واحد‌های تولیدی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده