تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۴۰
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۰۷۳۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش چشمگیر صادرات انرژی روسیه به هند

‌می‌متالز - «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد فروش فرآورده‌های نفتی این کشور به هند دو برابر و تحویل زغال سنگ به این کشور سه برابر شده است.

به گزارش می‌متالز، «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه در مقاله‌ای که روز پنجشنبه در مجله Energy Policy منتشر شد، اعلام کرد واردات نفت روسیه به هند در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۱۹ برابر شد و به ۴۱ میلیون تن رسید.

به گفته این مقام، رشد حجم صادرات به روسیه اجازه داد تا به بزرگترین تامین کننده نفت این کشور جنوب آسیا تبدیل شود.

در حالی که صادرات نفت روسیه به هند در سال گذشته ۱۹ برابر افزایش یافت و به ۴۱ میلیون تن رسید، صادرات زغال سنگ به دهلی نو نیز سه برابر شد و به ۲۰ میلیون تن رسید.

افزایش چشمگیر صادرات انرژی روسیه به هند
نواک تصریح کرد: صادرات فرآورده‌های نفتی به هند در سال ۲۰۲۲ به ۶.۲ میلیون تن در مقابل ۳.۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ رسید.

پس از آغاز حمله نظامی روسیه در اوکراین، مسکو با تحریم‌های بی سابقه‌ای از سوی کشور‌های غربی مواجه شده که به ویژه صادرات انرژی و سوخت این کشور را هدف قرار داده است. این امر بسیاری از مشتریان سنتی کرملین را مجبور به اجتناب از محصولات روسی کرده است.

هند، اما از این تحریم‌ها حمایت نمی‌کند و از اوایل سال ۲۰۲۲ به سرعت واردات از روسیه را افزایش داده است و از تخفیف‌هایی که مسکو برای تضمین خریداران جدید ارائه می‌دهد، استفاده می‌کند.

افزایش چشمگیر صادرات انرژی روسیه به هند
به گفته نواک، روسیه در سال ۲۰۲۲ با موفقیت در مجموع تقریبا ۴۰ میلیون تن نفت و فرآورده‌های نفتی را از بازار‌های غربی به سمت هندو آسیا و اقیانوسیه هدایت کرد.

نواک حتی پیش بینی کرد که تجارت انرژی روسیه و همکاری آن با هند در آینده بیشتر از مقدار کنونی رشد کند.

منبع: موسسه مطالعاتی تحریریه

عناوین برگزیده