تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۳۸
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۷۴۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد

جلسه هم اندیشی کارگروه کاهش مصرف انرژی و تولید آلاینده‌ها در صنعت سیمان و بتن

‌می‌متالز - براساس دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تهیه طرح (نقشه راه) کاهش مصرف انرژی و تولید آلاینده‌ها در صنعت سیمان و بتن، نشست تخصصی با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رییس مرکزتوسعه سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، ریاست و جمعی از اعضای هیات عامل صندوق ملی مسکن و رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در محل مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزارو در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش می‌متالز، محمد مهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این نشست با اشاره به وظیفه تعیین شده برای این مرکز از سوی وزیر راه و شهرسازی جهت تشکیل کمیته کارشناسی بررسی موضوع کاهش مصرف انرژی و تولید آلاینده‌ها در صنعت سیمان و بتن، برلزوم تعامل و هماهنگی مستمر اعضای این کمیته کارشناسی متشکل از وزارت متبوع، صندوق ملی مسکن و انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور در جهت تسریع وظایف و تعهدات محوله تاکید کرد و افزود: با توجه به زمان تعیین شده جهت تهیه بسته پیشنهادی در این موضوع، ضرورت دارد هرچه زودتر کارگروه شکل بگیرد و راهکار عملیاتی ظرف مدت دوهفته آینده ارایه گردد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس راهکاری که از سوی متخصصان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور تعیین شده است، زمان آن فرارسیده است که استفاده ازسیمان آمیخته در کشور رواج یابد.

حیدری همچنین اظهار داشت: استفاده از سیمان‌های آمیخته می‌تواند در موضوع کاهش آلاینده‌ها کمک موثری داشته باشد و همینطور بحث کاهش مصرف انرژی را نیز برای ما به دنبال داشته باشد.

حیدری افزود:در تلاشیم که بتوانیم این امر را در چارچوبی که از لحاظ فنی از سوی مرکز و انجمن کارفرمایان سیمان طراحی و تایید میشود، در پیوست قرارداد‌های ابلاغی معاونت مسکن به استان‌ها قرار دهیم.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین گفت: براساس نتایجی که متخصصان به آن دست یافته اند سیمان آمیخته هم از لحاظ دوام و هم از لحاظ مصرف انرژی به ما کمک می‌کند و تا حد زیادی از وقوع بحران‌های احتمالی و قابل پیش بینی در آینده در زمینه اتلاف انرژی جلوگیری میکند.

حیدری با اشاره به اینکه ترویج سیمان آمیخته می‌تواند در سرعت پیشرفت اجرایی و افزایش کیفیت اجرا در پروژه‌های نهضت ملی مسکن موثر واقع شود، خاطر نشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان نظام مهندسی این امر محقق می‌شود و پیش بینی می‌شود با ارایه فواید استفاده از سیمان‌های آمیخته، تصور اشتباهی که در بین جامعه مهندسین نسبت به این نوع سیمان وجود دارد، اصلاح شده و بیش از پیش رواج یابد.

گفتنی است در ادامه این نشست تخصصی در خصوص مقوله‌های تولید این نوع سیمان، استفاده‌ها وکاربرد‌های آن به ویژه در نهضت ملی مسکن و دیگر مسایل علمی، پایه‌ای و اجرایی از سوی اعضا بحث و تبادل نظر شد.

منبع: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده