تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۰۷۶۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رئیس کل دادگستری استان سمنان دستور ضبط هزار تن ماده معدنی سلستین را به نفع بیت المال صادر کرد/ جلوگیری از خروج غیرقانونی میلیارد‌ها تومان از کشور

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه نظارت مستمر بر حفظ منابع طبیعی و صیانت از انفال و معادن با حضور میدانی ۱۲ ساعته در منطقه طرود و با طی مسافت ۵۰۰ کیلومتری در کویر مرکزی سمنان، دستور ضبط هزار تن ماده معدنی سلستین را به نفع بیت المال صادر و از خروج غیرقانونی میلیارد‌ها تومان از کشور جلوگیری کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد جعفر عبدالهی اظهار کرد: صیانت از انفال و منابع طبیعی از وظایف دستگاه قضایی استان سمنان است و با نظارت مستمر حفظ این موضوع پیگیری می‌شود.

وی در ادامه گفت: گزارش‌هایی از وقوع برداشت‌های غیرمجاز از معادن منطقه طرود از توابع شهرستان شاهرود دریافت که همگی حاکی از خروج غیرقانونی میلیارد‌ها تومان مواد معدنی ارزشمند توسط دلالان و افراد سودجو بوده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: با انجام اقدامات امنیتی، انتظامی و اجرایی در خصوص شناسایی افراد حفار، برداشت کننده و بهره بردار غیرقانونی و حتی انبار‌های نگهداری و انباشت و خودرو‌های حامل انتقال ماده معدنی سلستین، بسیج نهاد‌های مسوول رقم خورد.

عبدالهی در ادامه به اختیارات قانونی دستگاه‌های متولی در اجرای وظایف ذاتی شان تاکید و عنوان کرد: دادگستری کل استان سمنان با دعوت از معاونت عمرانی استانداری، فرماندهی انتظامی و مدیران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اتخاذ تمهیدات از قبل، حین و بعد از اجرای این طرح، با تجهیزات کامل به کویر مرکزی سمنان عزیمت تا در عین اقتدار و صلابت با قطع دستان سودجویان، حفظ حقوق عامه وبیت المال به بهترین وجه ممکن اتفاق بیفتد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: پاکسازی ۱۲ ساعته منطقه طرود از لوث وجود سودجویان با تجمیع مواد معدنی مکشوفه در محلی واحد و با توقیف تجهیزات استخراج و انهدام باند‌های سودجویان و دلالان تا تثبیت این طرح ادامه خواهد داشت.

عبدالهی در خاتمه گفت: مواد معدنی توقیف شده طبق موازین قانونی به نفع دولت ضبط و مقرر شد براساس موازین (ازطریق مزایده) به فروش رسد.

همچنین به منظور صیانت و حفاظت از اموال عمومی و کمک به رونق اقتصادی منطقه محروم طرود و افزایش دامنه رفاه و معیشت مردم، به نظر می‌رسد باید از ظرفیت مردم همین منطقه برای بهره برداری از معادن بهره گیری کرد.

منبع: رکنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده