تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۳۰۷۷۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تکلیف تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد

‌می‌متالز - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پنج سال آینده سال‌های مهمی پیش روی سازمان برنامه است و تکلیف داریم رشد اقتصادی ۸ درصد را محقق کنیم.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور در نشست هم‌اندیشی هیات‌رئیسه سازمان برنامه و بودجه با روسای سازمان در استان‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ شاهد خروج اقتصاد کشور از رکود بودیم که سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی به ۴درصد رسید و امسال باید آن را به ۸درصد نزدیک کنیم. او افزود: پنج سال آینده که برنامه هفتم توسعه اجرا می‌شود سال‌های مهمی پیش روی سازمان برنامه و بودجه است و تکلیف داریم رشد اقتصادی ۸درصد را محقق کنیم.

منظور تصریح کرد: فضای بین‌المللی به نفع کشور در حال تغییر است و ان‌شاءالله این روند را در خدمت پیشرفت کشور می‌آوریم. رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: پیشرفت کشور در همه سطوح به سازمان برنامه و بودجه مربوط است. مسائل معیشتی مردم، موضوع دارو و درمان، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریامحور و توسعه کریدور برای ما اهمیت دارد. او یادآور شد: سهم اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی ۲درصد است که باید به سه برابر این رقم برسد. رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ما رشد و پیشرفت استان‌ها را کنترل خواهیم کرد گفت: هر یک از استان‌ها ناتوان هستند بدانند ما نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهیم. منظور با اشاره به رشد میانگین ۷/ ۰درصدی اقتصاد کشور در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: اگر در گذشته رشد پایینی داشته‌ایم این گناه به گردن سازمان برنامه و زیرمجموعه سازمان در تمام استان‌ها بوده است. او تاکید کرد: وظیفه ما امیدآفرینی در جامعه است و حق نداریم مردم را نگران کنیم. باید در گفتار و البته در رفتار در مردم ایجاد امید کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد