تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۰۷۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طلای جهانی کانال ۱۹۰۰ دلاری را حفظ خواهد کرد؟

بیت‌کوین در سقف ۳ ماهه

‌می‌متالز - وضعیت بازار‌های ریسکی نشان می‌دهد که بیت‌کوین در روند معاملاتی روز گذشته با رشد ۴/ ۱۴ درصدی توانست پس از سه ماه متوالی بار دیگر کانال ۳۰هزار دلاری را فتح کند. روند صعودی دارایی‌های کریپتو در رمزارزی مانند اتریوم نیز قابل مشاهده است. این دارایی در ساعت ۱۳ روز جمعه به وقت تهران با رشد ۶/ ۱۰درصدی نسبت به روز‌های پیشین مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، بر این اساس ارزش آن به ۱۸۸۱دلار رسید. علل این امر را می‌توان با استناد به گزارش‌های اخیر «دنیای اقتصاد» بررسی کرد. در این گزارش آمده بود: «اقدامات لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت جهان مبنی‌بر ایجاد صندوق بورسی بیت‌کوین سبب یکه‌تازی قیمت بیت‌کوین شده است. در پیرامون این بحث اقتصاددانان اعلام کردند که این دارایی با حمایت این چهره اقتصادی در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت و بار دیگر به بالای کانال ۳۰‌هزار دلار راه پیدا خواهد کرد. اتریوم نیز با فتح کانال ۲‌هزار دلاری می‌تواند سرمایه‌گذاران سابق خود را بار دیگر به سپرده‌گذاری در این بازار تشویق کند.» همچنین در این گزارش با توجه به نوسانات شاخص دلار و ریزش طلای جهانی تاکید شده بود: «روند معاملاتی بیت‌کوین از سایر دارایی‌ها در بازار جهانی جداست و درحال‌حاضر ارزش این دارایی وابسته به اقدامات لری فینک، مدیرعامل شرکت بلک‌راک است.»

تحلیلگران در انتظار افزایش بیشتر قیمت بیت‌کوین در روز‌های آتی هستند. اما در مقابل شیب صعودی رمزارزها، هر اونس طلای جهانی در آخرین روز از روند معاملاتی بازار‌ها در روز جمعه حدود ۳/ ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۱۹۱۸ دلار رسید. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که با توجه به اینکه دلار جهانی شاهد نوسان چشمگیری نبوده است، علت واکنش تند طلا و ریزش ۳۲دلاری آن نسبت به روز‌های پیشین چیست؟ در پاسخ به این سوال باید به خروج دارایی‌ها از این بازار و انتقال به بازار کریپتو اشاره کرد. شواهد گویای آن است که با اتفاقات اخیر در بازار بیت‌کوین و یکه‌تازی قیمت آن در روز‌های اخیر، از محبوبیت طلا در میان سرمایه‌گذاران کاسته شده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بیت‌کوین در روز‌های آتی پتانسیل عبور از کانال ۳۵ هزار دلاری را نیز داشته و در صورت تداوم روند صعودی خود می‌تواند زیان‌های ماه‌های اخیر را جبران کند. همچنین آن‌ها اعلام کردند که با پافشاری بلک‌راک در خصوص درخواست خود، اتریوم نیز کانال ۲۰۰۰ دلاری را مشاهده خواهد کرد. این امر سبب می‌شود تا طلای جهانی کانال ۱۹۰۰ دلاری خود را از دست بدهد. قابل ذکر است که این روند پس از نشست فدرال رزرو دستخوش تغییر خواهد بود؛ زیرا به نظر می‌رسد فدرال رزرو در نشست ماه ژوئیه بهره را افزایش خواهد داد و دلار جهانی را تقویت خواهد کرد. در نتیجه این امر، عملکرد احتمالی طلا در مسیر نزولی خود باقی خواهد ماند. البته برای درک بهتر و دقیق‌تر این موضوع باید تا زمان برگزاری نشست فدرال رزرو منتظر ماند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده