تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۰۷۶۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش قیمت بیت کوین تا بالاترین رقم طی یک‌سال گذشته

‌می‌متالز - قیمت بیت کوین در روز جمعه به ۳۱۴۵۸ دلار رسید، یعنی بالاترین رقم از ژوئن ۲۰۲۲. بیت کوین در حال حاضر با ۳.۲۹ درصد افزایش قیمت، ۳۰۸۷۲ دلار معامله می‌شود.

به گزارش می‌متالز، قیمت بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا در روز جمعه به بالاترین رقم طی یک‌سال گذشته رسید. علی‌رغم افزایش بازرسی‌های قانونی آمریکا در بخش سرمایه‌های دیجیتال، طرح‌های شرکت بلک‌راک برای ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله برای بیت کوین، قیمت آن را بالا برده است.

بلک‌راک، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه در دنیا، هفته گذشته درخواست راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین را ارائه داد. سرپرست این صندوق صرافی کوین‌بیس اعلام شده و دسترسی به بیت کوین را برای سرمایه‌گذاران سازمانی فراهم می‌کند.

صرافی ای‌دی‌اکس مارکتس هم با پشتوانه شرکت‌های سرمایه‌گذاری چارلز اسکواب، فیدلیتی و سیتادل سکیوریتیز هم در اوایل هفته گذشته اعلام کرد اجازه تجارت برخی ارز‌های مجازی را صادر می‌کند.

این اقدامات علاقه سرمایه‌گذاران به ارز‌های مجازی را احیا کرده‌است. ورشکستگی برخی شرکت‌های ارز مجازی از جمله اف‌تی‌اکس در سال گذشته، سرمایه‌گذاران را از ارز‌های مجازی فراری داده بود.

ارزش بیت کوین حدود ۲۵ درصد از زمان ثبت درخواست شرکت بلاک‌راک افزایش یافته است. قیمت بیت کوین در روز جمعه به ۳۱۴۵۸ دلار رسید، یعنی بالاترین رقم از ژوئن ۲۰۲۲. بیت کوین در حال حاضر با ۳.۲۹ درصد افزایش قیمت ۳۰۸۷۲ دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند ابر‌های تیره آسمان ارز‌های مجازی طی روز‌های گذشته و در بحبوحه افزایش تمایل سازمان‌ها کنار رفته است. مشارکت شرکت‌های بلک‌راک، چارلز اسکواب، فیدلیتی و سیتادل در بازار ارز‌های مجازی نشان می‌دهد مؤسسات علی‌رغم افزایش سخت‌گیری‌ها علاقه‌مند به این بخش هستند.

سرمایه‌گذاران در دوره پایین بودن نرخ بهره وارد بازار ارز‌های مجازی شدند و ارزش این بازار را به ۳ میلیارد دلار در ۲۰۲۱ رساندند. اما بالا رفتن نرخ بهره آن‌ها را محتاط کرده و ارزش بازار ارز‌های مجازی را تا ۱.۲۴ تریلیون دلار پایین آورده است.

ارزش اتریوم، دومین ارز مجازی بزرگ دنیا هم بیش‌از ۱۶ درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته است. ارزش اتر در روز جمعه با ۱.۶۳ درصد افزایش به ۱۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده