تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۰۶۰۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
انتظارات تورمی آمریکا، بی‌ثباتی بازار‌ها را به دنبال خواهد داشت؟

رقابت ترس و طمع در رمزارز‌ها

‌می‌متالز - وضعیت بازار کریپتو در روز‌های اخیر حاکی از آن است که پس از شکایت کمیسیون اوراق بهادار از صرافی بایننس و موسس آن به دلیل عدم مدیریت صحیح و سوءاستفاده از دارایی سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در حال مقاومت در کانال ۲۵ هزار دلاری است. شواهد گویای آن است که پس از شکایت از صرافی بایننس، سرمایه‌گذاران به جای خروج دارایی‌های خود از بازار کریپتو، از افت قیمتی این دارایی‌ها بهره برده و درحال خرید هستند.

رقابت ترس و طمع در رمزارز‌ها

به گزارش می‌متالز، از این‌رو دو رمزارز محبوب سرمایه‌گذاران، بیت‌کوین و اتریوم هر کدام به ترتیب با قیمت ۲۵ هزار و ۶۶۳ و ۱۷۴۲ دلار در حال معامله هستند. افراد صاحب نظر در این حوزه بیان کردند که در صورت عدم بازگشت اطمینان بین سرمایه‌گذاران، بیت‌کوین با سقوط به کانال ۲۰ هزار دلاری مواجه شده بود. همچنین آن‌ها بر این‌باورند که روند شاخص دلار در روز‌های اخیر نیز در مقاومت این دارایی بی‌تاثیر نبوده است. آمار‌ها نشان می‌دهد که دلار جهانی در ساعات پایانی بازار‌ها در روز جمعه پس از افت ۳/ ۱ واحدی و از دست دادن کانال ۱۰۴ واحدی اندکی افزایش یافت. روند نزولی این شاخص ارز آمریکایی در روز جمعه نقش مهمی را در حفظ قیمت بیت‌کوین ایفا کرده است. سوال این است که عده‌ای از سرمایه‌گذاران که دارایی‌های خود را از بازار‌های ریسکی خارج کردند به کدام بازار روی آوردند؟ بازار طلا.

هر اونس طلای جهانی که در پی عملکرد احتمالی مقامات فدرال رزرو در خصوص تمدید سیاست‌های پولی به میانه کانال ۱۹۰۰ دلار رسیده بود، با هجوم سرمایه‌گذاران در روز جمعه به ۱۹۶۰ دلار رسید. از ذکر این نکته نیز نباید غافل شد که بازار‌های مذکور در هفته معاملاتی جدید با انتشار داده‌های تورمی آمریکا در شرایط بی‌ثباتی به سر خواهند برد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در صورت تداوم روند کاهشی تورم، دلار جهانی نیز در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت؛ زیرا این امر این سیگنال منفی را به شاخص دلار می‌دهد که سیاست‌های پولی انقباضی به پایان خود رسیده و در ماه‌های آتی از افزایش بهره خبری نیست. اما در صورتی که تورم مطابق با پیش‌بینی مقامات به روند خود ادامه ندهد، دلار جهانی به یکه‌تازی خود ادامه داده و بازار طلا و رمزارز‌ها را در فاز رکودی قرار خواهد داد. گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه مه در ۱۳ ژوئن منتشر خواهد شد. این درحالی است که نشست فدرال رزرو نیز در ۱۳ و ۱۴ ماه ژوئن برگزار خواهد شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد این نهاد در نشست خود بهره سیاستی را ۲۵/ ۰ واحد درصد افزایش دهد. البته در مقابل این سناریو، عده‌ای دیگر بر این‌باورند که کمیته بازار باز فدرال رزرو پس از انتشار داده‌های تورمی، ابتدا به تحلیل و بررسی ارقام آن بپردازد و پس از آن درصورت لزوم بهره سیاستی را در ماه‌های آتی افزایش دهند. البته برای درک بهتر و دقیق‌تر این موضوع باید تا زمان مذکور منتظر ماند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده