تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۰۷۹۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

روند صعودی قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین+دلایل

‌می‌متالز - تازه‌ترین گزارش از بازار جهانی فولاد از روند صعودی قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، افزایش مجدد مشتقات سنگ آهن باعث افزایش قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین شد.

به گفته برخی منابع بازار، تعداد مناقصه‌ها و پیشنهادات در بازار دریایی برای محموله‌های بارگیری در ماه ژوئن در مقایسه با نیمه اول این هفته به میزان قابل توجهی کمتر بوده است.

البته بورس کالای دالیان به دلیل جشنواره قایق اژد‌ها در چین بسته شد. در همین حال، معاملات ماه می‌در بورس سنگاپور با رشد ۰٫۶۵ دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با قیمت توافقی قبل، ۱۱۰٫۷۰ دلار به ازای هر تن انجام شدند. یک تاجر مستقر در سنگاپور در این باره گفت: خطر افت شدید قیمت در زنجیره محصولات آهنی چین همچنان وجود دارد.

به گفته یک منبع کارخانه در آن‌هویی، انتظار می‌رفت در سه ماهه اول سال شاهد فشار نزولی بر قیمت سنگ آهن باشیم، اما قیمت در محموله‌هایی از استرالیا و برزیل افزایش یافته است. در سه ماهه سوم نیز احتمالاً قیمت سنگ آهن پایین نگه داشته شود.

در عین حال، تقاضای واردات برای کنسانتره سنگ آهن با گرید بالا به دلیل پیش بینی کاهش بیشتر مواد اولیه مرغوب برزیلی «ضعیف» گزارش شده است. البته محموله‌های کنسانتره ممکن است در هفته‌های آینده به دلیل کاهش سرعت تولید افزایش یابند.

انتقال ریلی سنگ آهن از اوایل ژوئن به دلیل وجود آتش سوزی‌های جنگلی در کانادا متوقف شده بود.

شخص سنگ‌آهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۱۵٫۶۲ دلار به ازای هر تن، ۰٫۸۲دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۱۷ دلار به ازای هر تن، ۰٫۷۹ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۰۳٫۰۶دلار به ازای هر تن، ۰٫۵۷ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل ۱۲۶٫۹۰ دلار به ازای هر تن، ۰٫۵۰ دلار به ازای هر تن نسبت به قبل افزایش یافت.

قیمت‌های بندری

بازار کنار بندر چین به دلیل تعطیلات عمومی دراگون بوت، معاملات محدودی را شاهد بود. انتظار می‌رفت که معاملات در روز‌های آینده از سر گرفته شود.

بورس کالای دالیان

همچنین بازار کنار بندر چین به دلیل تعطیلات عمومی دراگون بوت، معاملات محدودی را شاهد بود. انتظار می‌رفت که معاملات در روز‌های آینده از سر گرفته شود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده