تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۰۷۷۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نوسان ضعیف قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی چین

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی چین دارای نوسان ضعیفی بود، اما کنسانتره سنگ آهن دارای معاملات قوی بوده است.

به گزارش می‌متالز، معاملات آتی سنگ آهن در چین دارای نوسان ضعیفی بود و معاملات مربوط به کنسانتره سنگ آهن در تانگشان نسبتا قوی بود.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۳ ژوئن) اعلام کردند معاملات آتی سنگ آهن در هفته گذشته در نوسان ضعیفی بود و کنسانتره سنگ آهن در تانگشان نسبتا قوی بود.

در این میان معامله گران گزارش دادند قیمت سنگ آهن فاین ۶۶ درصد به صورت خشک با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در محدوده ۱۰۱۰ تا ۱۰۲۰ یوان در هر تن (ex-works) بود.

به نقل از چندین منبع خبری، با توجه به انتظارات برای چشم انداز بازار، برخی از تولید کنندگان مستقر در چین تمایلی به فروش سنگ آهن نداشتند و منتظر افزایش قیمت‌ها بودند، این در حالی است که تولیدکنندگان به صورت فردی کالا‌ها را فروختند.

همچنین معامله گران اعلام کردند معاملات کلی بازار سنگ آهن چین در هفته گذشته خاموش به نظر می‌رسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ بهبود آشکاری در نرخ بهره برداری کارخانه‌های فرآوری مشاهده نشده و بیشتر کارخانه‌ها با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

به نقل از چندین منبع خبری، برخی از کارخانه‌های فرآوری سنگ آهن مستقر در چین، به دلیل کمبود منابع مواد اولیه و خرید ارزان قیمت توسط کارخانه‌های فولادی، میزان تولید را کاهش دادند. بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به اینکه تعطیلات جشنواره قایق اژد‌ها نزدیک است، انتظار می‌رود که قیمت کنسانتره سنگ آهن در تانگشان قبل از جشنواره به شدت افزایش یابد.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده