تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۰۸۰۶۳
رئیس شورای اسلامی استان زنجان:

تناژ بالای کامیون‌ها باعث تخریب جاده‌های ماهنشان شده است

‌می‌متالز - رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: تناژ بالای کامیون‌های حامل کننده مواد معدنی باعث تخریب جاده‌های ماهنشان می‌وشد.

به گزارش می‌متالز، اسکندر عابدینی صبح یکشنبه در جلسه شورای اسلامی استان که با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برگزار شد، از ماه‌نشان به عنوان منطقه‌ای معدن‌خیز یاد کرد و گفت: در این منطقه شاهد فعالیت نزدیک به ۴۸ معدن به صورت فعال و نیمه‌فعال هستیم.

وی با یادآوری اینکه ۱۰۰ درصد این معادن در مناطق روستایی واقع شده است، تصریح کرد: این معادن از ارائه کوچک‌ترین خدمات مختلف از جمله بهداشتی، فرهنگی و … به مناطق مجاور خود سر باز زده‌اند.

عابدینی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ از بابت قانون یک درصد حدود ۴۳ میلیارد تومان به شهرستان ماه‌نشان اختصاص یافت، ادامه داد: حال این سوال مطرح است که این میزان اعتبار در چه حوزه‌ای هزینه شده است و اینکه در شورای معادن، اطلاعات مربوط به محل هزینه‌کرد از کدام منبع استخراج می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: نابودی زیرساخت‌های این مناطق توسط کامیون‌هایی که با تناژ بالا اقدام به تردد از محور‌های مواصلاتی می‌کنند، ظلم به مردم این منطقه است و هزینه یک درصدی جواب‌گوی حل مشکلات این منطقه نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده