تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۰۸۴۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اختصاص ۳۵ درصد مبادلات حوزه معدن و صنایع معدنی ایران با ترکیه به زنجانی‌ها

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه ۳۵ درصد از مبادلات حوزه معدن و صنایع معدنی ایران با ترکیه را فعالان اقتصادی استان زنجان انجام می‌دهند، گفت: استان زنجان رتبه ۶ در صادرات و رتبه ۸ کشوری در واردات کالا از کشور ترکیه را دارد.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی، مدیرکل صمت استان زنجان در میز کشوری ترکیه با تاکید بر لزوم توازن تجاری بین ایران و ترکیه، اظهار کرد: لزوم توسعه زیرساخت مبادلات تجاری را تشدید می‌کند.

مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه تنها ۲.۵ درصد از سهم واردات ترکیه به ایران اختصاص دارد، افزود: باید تلاش شود از همه ظرفیت‌ها برای افرایش این سهم در سطح ملی بکار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساز و کار مناسبی را نیاز دارد، تصریح کرد: طی جلسات متعدد برای تحقق این امر تلاش شده است.

گلشنی تاکید کرد: تقویت زیرساخت پایانه‌های مرزی در استان آذربایجان غربی به‌صورت مستقیم بر افزایش میزان مبادلات فعالان اقتصادی استان زنجان با کشور ترکیه تاثیر گذار است.

مدیرکل صمت استان زنجان با بیان اینکه ۳۵ درصد از مبادلات حوزه معدن و صنایع معدنی ایران با ترکیه را فعالان اقتصادی استان زنجان انجام می‌دهند، افزود: استان زنجان رتبه ۶ در صادرات و رتبه ۸ کشوری در واردات کالا از کشور ترکیه را دارد.

وی ادامه داد: شمش روی و سایر فرآورده‌های روی رتبه چهار در بین کالا‌های صادراتی ایران به کشور ترکیه را دارد.

گلشنی نبود مدیریت یکپارچه، عدم تناسب زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی نسبت به طرف ترکیه، کمبود دستگاه x-ray کامیونی، بازدید مکرر کالا و ایجاد نارضایتی و ورود خسارت به کالا‌های مسافری و تجاری و فقدان پاویون تجاری از مهمترین مشکلات پایانه مرزی بازرگان اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده