تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۰۸۴۶۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

کلنگ زنی طرح تولید فروسیلیکو منگنز ازنا

‌می‌متالز - کلنگ ساخت کارخانه تولید فروسیلیکو منگنز ازنا به زمین زده شد.

به گزارش می‌متالز، آیین کلنگ زنی طرح تولید فروسیلیکو منگنز ازنا با حضور استاندار لرستان برگزار شد. این طرح در منطقه ویژه اقتصادی ازنا در ۱۲ هزار مترمربع و با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال توسط سرمایه گذاران چینی با عنوان شرکت فروآلیاژ طلوع لرستان اجرا می‌شود. فاز اول این طرح ۱۲هزار تن تولید خواهد داشت که طی آن ۱۱۵ شغل ایجاد خواهد کرد. طرح تولید فروسیلیکو منگنز ازنا طبق اعلام سرمایه گذاران ظرف یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

استادار لرستان در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت: ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی ازنا به منظور حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی باید به صورت ویژه تبلیغ شود. فرهاد زیویار افزود: منطقه ویژه اقتصادی ازنا با امکانات زیرساختی خوبی که دارد زمینه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی را دارد که حضور سرمایه گذاران چینی در طرح تولید فروسیلیکوز منگنز نمونه‌ای از آن است. وی ادامه داد: اگر این منطقه اقتصادی به خوبی معرفی شود زمینه توسعه تولید و اشتغال را با حضور سرمایه گذاران فراهم خواهد کرد.

استاندار لرستان وضعیت جغرافیایی این منطقه را به واسطه نزدیکی به سه استان صنعتی اصفهان، مرکزی و قم، یکی دیگر از ظرفیت‌های توسعه‌ای این منطقه برشمرد و گفت: اگر مساحت این منطقه طبق طرح پیشنهادی اداره کل شهرک‌های صنعتی استان ارتقاء یابد می‌تواند در سطح کشور به یک ظرفیت مهم تبدیل شود.

تعداد بازدید : 4

منبع: خبرگزاری صدا و سیما لرستان

عناوین برگزیده