تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۰۸۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجرای ۳ هزار میلیارد طرح در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان طرح در دولت سیزدهم در منطقه ویژه اقتصادی ازنا اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز، فرزاد محمدی امروز در آیین عملیات اجرایی طرح تولید فروسیلیکو منگنز، با اشاره به اینکه در کشور ۶۹ منطقه ویژه اقتصادی مصوب وجود دارد که ۳۴ منطقه از آنان فعال بوده و ۴۶ منطقه ویژه اقتصادی نیز در حال اجرا است، عنوان کرد: در استان نیز سه منطقه ویژه اقتصادی مصوب، یک منطقه ویژه اقتصادی فعال و یک منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری وجود دارد.

وی با اشاره به مزیت منطقه ویژه اقتصادی ازنا، بیان کرد: شهرستان ازنا در شعاع ۲۰۰ کیلومتری سه شهرستان صنعتی اصفهان، اراک و قم همچنین در کریدور شرق و غرب قرار گرفته است، در واقع موقعیت جغرافیایی منطقه ظرفیت سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به مزیت‌های لجستیکی منطقه، اظهار کرد: فاصله منطقه ویژه ازنا تا ریل راه آهن حدود هشت کیلومتر است که می‌تواند در لجستیک و خدمات ترکیبی بسیار موثر باشد.

محمدی گفت: با الحاق ۳۵۰ هکتار از زمین‌های اطراف به این منطقه ویژه اقتصادی، می‌توانیم جزو استان‌های رده دوم در حوزه منطقه ویژه اقتصادی قرار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه یک خط تبادل انرژی از پست شازند به مسافت ۳۵ کیلومتر تا این منطقه ویژه اقتصادی آمده است، عنوان کرد: برای این منطقه زیرساخت انرژی خوبی فراهم شده است، اما حلقه مفقوده آن، ایجاد یک پست ۲۳۰ کیلو ولت است که آن را جزو مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور قرار داده‌ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ایجاد یک تصفیه خانه با ظرفیت ۶۰۰ مترمکعب که در هفته دولت رسما به بهره‌برداری می‌رسد، از دیگر مزیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی است.

محمدی با بیان اینکه در فاز ۷۱ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی ازنا، ۳۹ قرارداد وجود دارد، اظهار کرد: ۱۳ واحد در منطقه ویژه اقتصادی فعال، هشت واحد راکد و ۱۸ قرارداد در مرحله اجرا و طرح هستند، در مجموع ۶۱۲ نفر در این منطقه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری ارزی ۳۱۳ میلیون دلاری و ۳۷۸ میلیارد ریالی منطقه ویژه اقتصادی ازنا، گفت: در حال حاضر پنج صنعتی بزرگ در این منطقه ویژه مشغول فعالیت هستند، چهار طرح بزرگ نیز در مرحله اجرا است که سه طرح از آن‌ها در دولت سیزدهم اجرایی شده‌اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان طرح در دولت سیزدهم در منطقه ویژه اقتصادی ازنا اجرایی شده است، عملیات اجرایی طرح ساخت سرم‌های انسانی در این منطقه آغاز خواهد شد.

محمدی با اشاره به پایانه صادراتی سوخت این منطقه ویژه اقتصادی، افزود: در سنوات گذشته واحد‌های سوختی زیادی در منطقه وجود داشت و خطراتی را به دنبال داشت، با ایجاد پایانه صادراتی سوخت مشکلات رفع شد.

به گفته وی از سهم ۴۳ میلیون دلاری صادرات استان لرستان، حدود ۱۷ میلیون دلار آن معادل ۴۰ درصد در منطقه ویژه اقتصادی ازنا انجام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده