تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۰۸۶۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سشرق را برای بلند مدت بخریم؟

‌می‌متالز - گزارش تحلیلی از صورت وضعیت درآمد و سودآوری شرکت سشرق را در این مطلب می‌خوانید.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان شرق سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۲۱۷۲ ریال پیش بینی کرد.

شرکت سیمان شرق با نماد سشرق در بورس فعالیت دارد.

بر اساس بررسی صورت سود و زیان شرکت سیمان شرق سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۲۱۷۲ ریال و برای دوره مالی ۱۴۰۲ مبلغ ۱۸۴۸ ریال پیش بینی شد. این رقم برای دوره مشابه منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۳۵ ریال بود. حاشیه سود خالص شرکت در دروه مالی ۱۴۰۳ حدود ۴۴ درصد برای دوره مالی ۱۴۰۲ حدود ۵۳ درصد و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ حدود ۵۷درصد است.

سشرق را برای بلند مدت بخریم؟

سشرق را برای بلند مدت بخریم؟

سشرق را برای بلند مدت بخریم؟

سشرق را برای بلند مدت بخریم؟

تحلیل P/E

در نمودار روند تغییر P/E سشرقاز عرضه اولیه تاکنون مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی روند p/e گذشته نگر درسشرق نشان می‌دهد که این سهم به طور میانگین همیشه p/e بالای۱۳مرتبه داشته است این در حالی است که p/e صنعت همواره حدود عدد۱۰در حال نوسان بوده است. البته این نسبت در شرایط مختلف بازار وشرکت دستخوش تغییرات زیادی نیز شده است. به طور مثال در سال‌های ۹۵تا۹۷شرکت زیان ده بوده است به همین دلیل این نسبت بسیار پایین بوده است.

همچنین در سال‌های ۹۷تا۹۹که با رشد بازار همراه بودیم، p/e شرکت بسیار افزایش یافت.

حال با توجه به سود پیش بینی شده برای سال۱۴۰۲، انتظار می‌رود که نسبت قیمت به درآمد سهم به زیر میانگین خود برسد که در صورت تحقق آن، احتمال نشان دهنده پتانسیل خوب این سهم است.

سشرق را برای بلند مدت بخریم؟

از خرداد سال۱۴۰۰، سشرق روند صعودی را شروع کرده است و در کانال صعودی مشخص شده حرکت کرده و آن را رو به بالا شکسته است. در این حین، موفق به عبور از سقف سال۱۳۹۹خود شده و در حال ایجاد سطوح قیمت جدید است.
با توجه به شکست کانال صعودی، خود کانال می‌تواند به عنوان حمایت برای سهم عمل کند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده