تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۹۷۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
گزارش از شرکت تامین سرمایه کیمیا

نماد " تکیمیا" بازوی شرکت ملی مس در تامین مالی، امروز بازگشایی شد

‌می‌متالز - تامین سرمایه کیمیا یکی از بازوی‌های اصلی تامین مالی شرکت ملی مس قرار است در پروژه‌های عظیم معدنی وظایف مهمی را دنبال کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت تامین سرمایه کیمیا با نماد "تکیمیا" در بازار فرابورس، امروز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ با افزایش ۱۱۹ درصدی قیمت سهم بازگشایی شد ودر قیمت ۲۱۰ تومان قرار گرفت. سهامداران این نماد بورسی شرکت سرمایه گذاری گروه مالی کیمیامس ایرانیان و شرکت ملی صنایع مس ایران با سهام میلیاردی بوده و اعضا هیات مدیره شرکت نیز شرکت نیروگاهی سیکل ترکیبی کرمانیان، سرمایه گذاری گروه مالی کیمیا مس ایرانیان، شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت صنایع و معادن مس کرمان زمین و شرکت مس مصرف هستند.

این شرکت با سرمایه ثبت شده ۲ هزار میلیارد تومانی به عنوان دوازدهمین شرکت تامین سرمایه، مجوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ نموده و در بازار پایه فرابورس کشور پذیرش شده است. ۴۰ درصد از سهام شرکت در فرابورس عرضه و ۸۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه به عنوان پذیره نویسی اولیه تامین مالی شده است.

این شرکت در گزارش عملکرد ماهانه در کدال، رقم ۱.۵ میلیارد تومانی را به عنوان درآمد محقق شده شناسایی کرده است که این میزان درآمد از سبدگردانی و از درآمد مشاوره، عرضه و پذیرش به شمار می‌رود.

مجموع سرمایه گذاری‌های این نماد بورسی در سه ماهه امسال ۹۱ میلیارد تومان بوده درحالیکه در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ رقمی معادل ۹۰ میلیارد تومان بوده است که این نشان از رشد قابل توجه این سهم در سه ماهه سال جاری و تحقق سرمایه گذاری‌های صورت گرفته است.

قابل ذکر است که درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌های مذکور در سه ماهه سال جاری از سرمایه گذاری در صندوق‌ها و سود سپرده بانکی بوده است.

دکتر مهرداد فرح آبادی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا می‌گوید: شرکت ملی مس بالغ بر ۱۵ میلیارد یورو پروژه تعریف کرده است که با توجه به حجم پروژه‌های در دست اجرا و اهمیت تامین مالی طرح‌ها، شرکت تامین سرمایه کیمیا به عنوان بازوی ملی مس در تامین مالی این پروژه‌ها مسوولیت خطیری را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری شرکت ملی مس رسیدن به تولید ۱ میلیون تن کاتد در سال در کشور است، تصریح می‌کند: نماد «تکیمیا» می‌تواند کمک شایانی برای افزایش سرمایه و تامین مالی پروژه‌های ملی مس و دیگر شرکت‌های بزرگ بازار باشد.

فرح‌آبادی در ادامه شرکت تامین سرمایه کیمیا را به عنوان چهارمین شرکت بزرگ تامین سرمایه کشور می‌داند و می‌گوید: تلاش لازم برای راه اندازی صندوق ۳ هزار تنی کاتد مس در دست انجام است و به زودی مجوز‌های لازم از سازمان بورس اخذ خواهد شد. همچنین ۲ مورد موافقت اصولی مربوط به صندوق با درآمد ثابت کیمیا و صندوق قابل معامله در بورس و همچنین صندوق بخشی قابل معامله هم از سازمان بورس دریافت شده و مراحل آن در اداره ثبت شرکت‌ها در دست انجام است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده