تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۰۹۴۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سود ۴۲۰ تومانی سیمان فارس و خوزستان به سهام داران

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان فارس و خوزستان برگزار شد و این شرکت سود ۴۲۰ تومانی سهام دارانش را توزیع کرد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان فارس و خوزستان بعنوان بزرگترین هلدینگ سیمان خاورمیانه در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد. در جریان مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت به ازای هر سهم ۴۲۰ تومان سود تقسیم شد که در کل رقمی معادل ۲۳،۶۲۵ میلیارد ریال می‌شود.

در این مراسم طالبی، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین، قادری، معاون مالی اداری شرکت سیمان فارس و خوزستان، مظفری، ناظر، خواجه ای، نماینده سازمان حسابرسی، سیدی، نماینده بورس و اوراق بهادار تهران، سماواتی، ناظر، هوشیاری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، میرزا عبدالله، سرپرست شرکت سیمان فارس و خوزستان و ۶۶.۶۳ درصد سهامداران حضور داشتند.

قادری، معاون مالی اداری شرکت سیمان فارس و خوزستان درباره وضعیت درآمد‌های عملیاتی تلفیقی شرکت گفت: درآمد‌های عملیاتی تلفیقی از ۸۱،۷۲۳ میلیارد ریال به ۱۲۲،۸۲۲ میلیارد ریال رسید که در این مورد شاخص حداقل رشد ۵۰ درصدی حاصل شده است.

وی در خصوص عملکرد شرکت در شاخص سود ناخالص تلفیقی نیز بیان کرد: در این شاخص شرکت در سال مالی گذشته توانست ۶۵ درصد رشد داشته باشد که بر این اساس سود ناخالص شرکت از ۳۵،۴۳۹ میلیارد ریال به ۵۸،۴۱۴ میلیارد ریال رسید.

قادری افزود: در بخش سود عملیاتی تلفیقی نیز ۷۶ درصد رشد نسبت به سال مالی گذشته حاصل شده است. همچنین شرکت‌های سیمان ارومیه، صوفیان، زنجان، خزر، خوزستان، ساوه، غرب و فارس نو رکورد ۵ سال گذشته تولید و شرکت‌های خوزستان و ساوه رکورد تاریخی خود را شکسته اند.

وی همچنین درباره سود خالص مالکان شرکت اصلی توضیح داد: در این شاخص ۸۱ درصد رشد داشتیم که این شاخص از ۱۴،۸۰۰ میلیارد ریال در سال قبل به ۲۶،۸۵۷میلیارد ریال در سال جاری مالی رسیده است.

در ادامه پس از استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

  1. صورت وضعیت مالی شرکت در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ صورت سود و زیان، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان‌های نقدی برای سال مالی منتهی به تاریخ مذبور مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

  2. سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و سازمان حسابرسی به سمت بازرس علی البدل شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ انتخاب شدند. همچنین تعیین حق الزحمه بازرس به هیات مدیره شرکت تفویض شد.

  3. روزنامه کثیر الانتشار اطلاعات جهت درج آگهی و اطلاعیه‌ای شرکت انتخاب شد.

  4. مجمع در خصوص تقسیم سود، به پیشنهاد هیات مدیره و پس از بحث و بررسی، مصوب نمود به ازای هر سهم مبلغ ۴۲۰۰ ریال از سود قابل تقسیم بین سهامداران با افزایش ۷۵ درصدی نسبت به سال قبل توزیع و مابقی به حساب سود انباشته انتقال یابد.

منبع: بازار کار

عناوین برگزیده