تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۵۴۸
کد خبر: ۳۰۸۸۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش‌آفرین در مسیر رشد تولید و توسعه پایدار

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش‌آفرین (آمیکو) به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ میدکو (شرکت تامین آتیه میدکو)، ضمن تامین پایدار ملزومات و مواد مصرفی بخش معدن و صنایع معدنی کشور مانند پودر میکرونیزه بنتونیت و گلوله‌های فولادی، در حال تولید محصولات متنوعی همچون لاستیک روکش ماشین‌آلات سنگین، پوشاک صنعتی و نیز کنسانتره فلوئوریت (افتتاح کارخانه در ماه‌های آینده) است.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش‌آفرین به عنوان شرکتی نوپا در تلاش است همگام با رشد روزافزون تولید محصولات استاندارد و باکیفیت و همچنین جلب حداکثری رضایت مشتریان، به یکی از شرکت‌های برتر در حوزه معدن کشور تبدیل شود.

مهران کریمیان طی گزارشی نوشت: بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از مهم‌ترین محرک‌های اقتصاد به شمار می‌آید و اولین حلقه در زنجیره تامین منابع بسیاری از صنایع شناخته می‌شود. از آنجایی که توسعه این بخش، نقش بسزایی در دستیابی به آینده‌ای روشن و امیدبخش در حوزه تولید و صنعت دارد و زمینه توسعه و پیشرفت سایر صنایع را نیز فراهم می‌سازد، بسیاری از هلدینگ‌های بزرگ معدنی و صنعتی کشور، اقدام به ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های زیرمجموعه با هدف توسعه فعالیت‌های خود کرده‌اند. شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به عنوان یک بنگاه اقتصادی موفق و کارآمد در بخش معدن و صنایع معدنی، همواره در مسیر رشد و توسعه پایدار طی سال‌های فعالیت خود گام برداشته و در همین راستا اقدام به راه‌اندازی شرکت‌هایی همچون شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین کرده است تا مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کند.

شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش‌آفرین (آمیکو) فعالیت خود را در چارچوب استراتژی شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و شرکت تامیدکو و در راستای ارزش‌آفرینی، برندسازی و ارتقای سطح توانمندی در زمینه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است. این شرکت با چشم‌انداز حضور موفق در بازار‌های داخلی و بین‌المللی و تبدیل شدن به یکی از شرکت‎های برتر معدنی و صنعتی کشور، ارائه انواع خدمات بهینه به صنایع بالادستی و پایین‌دستی فعال در بخش معدن و صنایع معدنی با اولویت رفع نیاز شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ میدکو را در دستور کار خود قرار داده است.

متنوع‌سازی تولید در شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین

شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش‌آفرین با در اختیار داشتن دو مجتمع صنعتی در شرق و مرکز کشور یعنی استان‌های خراسان جنوبی و کرمان، محصولات متنوعی اعم از گلوله فولادی، پودر میکرونیزه، کلوخه بنتونیت، لاستیک روکش ماشین‌آلات سنگین و پوشاک صنعتی را تولید می‌کند. خراسان جنوبی، یکی از معدن‌خیزترین استان‌های کشور به شمار می‌آید که ذخایر غنی از کانی‌های غیرفلزی مانند بنتونیت، فلوئوریت و کائولن در این استان وجود دارد. بر همین اساس شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین اقدامات لازم برای اکتشاف و بهره‌برداری از این معادن را در دستور کار خود قرار داده و در نهایت موفق به راه‌اندازی مجتمع صنعتی فردوس با هدف تولید پودر میکرونیزه و کنسانتره فلوئوریت شده است. این شرکت با در اختیار داشتن ۱۱ معدن غیرفلزی که اغلب در استان خراسان جنوبی قرار دارند، از ظرفیت استخراج ۲۰۰ هزار تن بنتونیت، دو هزار تن فلوئوریت و دو هزار تن کائولن در سال برخوردار است.

انواع پودر میکرونیزه شامل بنتونیت، کائولن و باریت با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن، گلوله‌های فولادی، لاستیک روکش ماشین‌آلات سنگین و پوشاک صنعتی در مجتمع صنعتی کرمان شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین تولید می‌شود. انواع پودر میکرونیزه بنتونیت شامل گندله‌سازی، حفاری، چاه ارت و ریخته‌گری بوده که از خواص خوبی همچون نرم بودن و چسبندگی بالا برخوردار است و در کیسه‌های ۳۰ کیلوگرمی، جامبو بگ (۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرمی) و فله (بونکر ۲۰ تا ۳۰ تنی) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. گلوله‌های فولادی، محصول دیگر شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین است که در ابعاد ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ میلی‌متر با ظرفیت تولید سالیانه ۱۸ هزار تن و با هدف استفاده در انواع آسیاب‌های گلوله‌ای صنایع فولاد، مس، سرب و سیمان در مجتمع صنعتی کرمان تولید می‌شود.

شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش‌آفرین با هدف حفظ محیط زیست، ضمن جلوگیری از انباشت لاستیک مستعمل در محیط و حذف هزینه‌های هنگفت زیست‌محیطی، صرفه‌جویی در مصرف نفت و انرژی، ایجاد صرفه اقتصادی و کمک به شرکت‌های پیمانکار معدنی از طریق رفع نیاز آن‌ها به واردات لاستیک و با استفاده از مواد اولیه مرغوب شامل کامپاند، کوشینگام، ریپرگام، سمنت و وصله، اقدام به روکش‌کاری تایر به روش «Orbit» از سایز رینگ ۲۴ تا ۵۱ اینچ کرده است. فرآیند روکش‌گذاری لاستیک شامل تست و بازرسی در محل، پذیرش اولیه، گوشه‌زنی و بافینگ اتوماتیک، بافینگ دستی، تعمیرات، سمنتینگ، اکسترود دستی، اکسترود اتوماتیک، پخت اتوکلاو، گل بازکنی لاستیک و تست و کنترل نهایی است و شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین در این زمینه خدمات جانبی و متنوعی را اعم از تولید آمیزه لاستیکی بر اساس نیاز و درخواست مشتری، روکش‌گذاری قطعات مشتریان، فروش تایر روکش‌شده آماده، خرید لاستیک مستعمل و مشاوره آمیزه‌های لاستیکی برای مشتریان خود در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که فرآیند تولید لاستیک روکش ماشین‌آلات سنگین، در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ با همکاری شرکت پژوهش و نوآوری فرتاک ایرانیان در مجتمع صنعتی کرمان آغاز شده است. شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین در تلاش است ضمن بومی‌سازی دانش فنی تولید لاستیک روکش ماشین‌آلات سنگین با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان موجود، به تنهایی نیاز داخل کشور به این محصول را مرتفع سازد.

انواع پوشاک صنعتی و اداری استاندارد با هدف ارزش‌آفرینی و ارتقای سطح استاندارد‌های مرسوم در زمینه پوشاک صنعتی و تخصصی، با به‌کارگیری تکنولوژی روز ماشین‌آلات دوخت و برش و همچنین حذف واسطه‌ها و تعدیل قیمت در کارخانه تولید پوشاک صنعتی ارزش آفرین واقع در مجتمع صنعتی کرمان تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین با تولید ماسک‌های بهداشتی، موفق به دریافت سیب سبز سلامت از سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی و همچنین اخذ گواهینامه ISO۱۳۴۸۵ از «IMQ» ایتالیا شده است.

شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین در مسیر توسعه همه‌جانبه

شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش‌آفرین به عنوان شرکتی نوپا در بخش معدن و صنایع معدنی، به خوبی توانسته است ضمن به‌کارگیری توان فنی و دانش بالای متخصصان داخلی و تولید محصولات با کیفیت و استاندارد با استفاده از ماشین‌آلات و تکنولوژی روز تولید، رضایت مشتریان خود را جلب کند و ضمن رشد فروش تولیدات خود در بازار داخلی، نیم‌نگاهی هم به حضور موفق در بازار‌های صادراتی داشته باشد. بر این اساس این شرکت در دو سال گذشته حدود ۲۰ درصد از محصولات پودر بنتونیت تولیدی خود را به کشور‌های روسیه، امارات و عراق صادر کرده است.

این شرکت در راستای توسعه فعالیت‌های خود، پروژه احداث کارخانه کنسانتره فلوئوریت با ظرفیت تولید سالانه ۱۸ هزار تن در مجتمع صنعتی فردوس را در دستور کار قرار داده که طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین با توجه به استقبال روزافزون مشتریان و افزایش حجم سفارشات، این شرکت در حال اجرای طرح توسعه کارخانه پودر میکرونیزه بنتونیت و افزایش ۳۰ هزار تنی ظرفیت تولید این محصول است. در همین راستا شرکت معدنی و صنایع معدنی ارزش آفرین اقدام به انجام مطالعات طراحی و جانمایی تجهیزات، خرید زمین و شناسایی و مذاکره با تامین‌کنندگان تجهیزات مورد نیاز کرده است. طراحی و اجرای این پروژه با توجه به ظرفیت‌های معدنی شهرستان فردوس و دسترسی به بازار‌های هدف برنامه‌ریزی شده است که بدون شک راه‌اندازی آن علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، موجب جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی نیز خواهد شد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده